اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان خبر داد

افزایش بودجه‌ اختصاصی برای طرح هجرت/ طرح هجرت گل سرسبد طرح‌های تابستان

فرماندار همدان با بیان اینکه طرح هجرت گل سرسبد طرح‌های تابستان است، گفت: امسال بودجه‌ اختصاص داده شده برای طرح هجرت بیش از سال گذشته است.

افزایش بودجه‌ اختصاصی برای طرح هجرت/ طرح هجرت گل سرسبد طرح‌های تابستان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان اظهار  داشت: آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه امدادگر و همسو با اهداف بهبود اوقات فراغت دانش‌آموزان تلاش می‌کند در راستای نشاط و تعالی جامعه حرکت کند.

وی گفت: این نهاد با برنامه‌ریزی در طرح‌های هجرت، طرح‌های آموزشی، ورزشی و فرهنگی می‌تواند زمینه غنی‌سازی اوقات فراغت برای جوانان را ایجاد کند.

فرماندار شهرستان همدان خاطرنشان کرد: در تابستان امسال باید سالن‌های ورزشی، اردوگاه‌ها، کانون‌ها، مراکز فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها برای اوقات فراغت جوانان آماده شوند.

وی از مراکز فرهنگی شهرداری همدان نیز خواست در این زمینه فعال‌تر عمل کنند.

قهرمانی‌مطلق طرح هجرت را طرح برجسته‌ای دانست و گفت: امسال بودجه‌ اختصاص داده شده برای طرح هجرت بیش از سال گذشته است.

*لزوم بهره‌گیری از ظرفیت فرهنگی همدان

وی با بیان اینکه ظرفیت شهر همدان بسیار بالاست، گفت: می‌توان با در اختیار گذاشتن مناطق فرهنگی و توجه به کارکردهای فرهنگی از این ظرفیت بهره کافی و وافی را برد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه 2 همدان نیز یادآور شد: در فصل تابستان، مراکز فنی و حرفه‌ای، مساجد و مدارس برای اوقات فراغت دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کرده‌اند و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

جمشید قاسمی گفت: برنامه ویژه استفاده از اوقات فراغت در قالب طرح هجرت 3 برای دانش‌آموزان اجرا می‌شود که این امر در راستای آبادانی شهر و روستاها و غنی‌سازی اوقات فراغت جامعه هدف اجرایی شده است.

*در نظرگیری 17 عرصه فعالیت در ناحیه 2 همدان

وی افزود: امسال در طرح هجرت 3، 10 عرصه برای پسران، چهار عرصه برای دختران، دو عرصه سیار و یک عرصه روستایی با هماهنگی بسیج دانشجویی فعالیت دارند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه 2 همدان تأکید کرد: دانش‌آموزان در 6 هزار و 300 طرح فراغت، 6 هزار و 200 طرح هجرت و 12 هزار و 500 نفرروز سازمان‌دهی می‌شود.

به گفته وی در اردوگاه‌ها دانش‌آموزان به مدت 48 ساعت از کلاس‌های مشاوره، ورزشی و دینی استفاده می‌کنند.

قاسمی در بخش دیگری از سخنانش پیشنهاد خودگردان شدن کانون‌ها را داد.

 معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه یک همدان نیز با بیان اینکه امسال 63 پایگاه شهری و روستایی برای اوقات فراغت در نظر گرفته شده است، تأکید کرد: در طرح هجرت 3، پسران 5 هزار و 481 و دختران 2 هزار و 740 نفرروز فعالیت خواهند داشت.

*بهره‌مندی 13 هزار و 412 نفر از کلاس‌های اوقات فراغت

جمیله علی بخشی ادامه داد: تابستان امسال 14 کانون ورزشی، دو اردوگاه، 22 پایگاه فرهنگی و اجتماعی، دارالقرآن دختران و پسران در رشته‌های زبان، درس‌های تقویتی، سفره‌آرایی، کلاس‌های هنری، قالیبافی و خیاطی آموزش می‌دهند.

وی افزود: سال گذشته 7 هزار و 127 پسر و 6 هزار و 285 دختر در کلاس‌های غنی‌سازی اوقات فراغت شرکت داشتند که از آموزش‌های 50 مربی آقا و 80 مربی خانم بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/2499/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول