اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اعلام کرد

اعزام 1500 روحانی به سراسر استان مرکزی در ماه رمضان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از اعزام یک هزار و 500 روحانی به مناطق مختلف استان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

اعزام 1500 روحانی به سراسر استان مرکزی در ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام نعمت‌الله سرلکیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت اول تیر ماه روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی اظهار داشت: تبلیغات اسلامی در طول ماه پر خیر و برکت رمضان برنامه‌های ویژه‌ای را در نظر گرفته است که اعزام یک هزار و 500 روحانی به مناطق مختلف استان به منظور بیان احکام و مسائل دینی از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: برپایی محافل انس با قرآن کریم، گردهمایی روحانیون و توجه به تفسیر قرآن کریم از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در ماه رمضان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اهمیت تبلیغ و اطلاع‌رسانی بیان داشت: اطلاع‌رسانی در جامعه امروز یک بحث مهم و ارزشمندی است که رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در این زمینه دارند.

سرلکیان با بیان اینکه رسانه‌ها در امر ترویج فرهنگ دینی نقش به سزایی دارند، گفت: رسانه‌ها در جامعه اسلامی باید کاملا دینی باشند و تلاش خود را به کار گیرند تا در امر ترویج فرهنگ دینی در جامعه موفق عمل کنند.

وی ادامه داد: بدون شک هر کجا رسانه خوب عمل کرد تاثیرات مثبت خود را بر جای خواهد گذاشت، اما هر کجا موفق نبود، جامعه را از رسیدن به اهداف دور کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با تاکید بر اینکه تبلیغات اسلامی به تبلیغ به سبک سنتی و مدرن توجه ویژه‌ای دارد، خاطر نشان ساخت: امروز باید بحث تبلیغ دین توسط دستگاه‌های ذی‌ربط جدی گرفته شود چرا که کشورهای دیکتاتور مخالف دین مبالغ زیادی صرف ضدیت با دین به خصوص دین مبین اسلام می‌کنند که این موضوع پرداختن و تبلیغ کردن دین را از اهمیت بالایی برخوردار می‌کند.

سرلکیان در بخش دیگری از سخنان خود از ساماندهی دو هزار و 50 هیئت مذهبی در استان خبر داد و گفت: هیئت‌های مذهبی بزرگ‌ترین تشکل در امر ترویج فرهنگ ناب دینی و ارزشی با رویکرد اجتماعی، دینی، اعتقادی و سیاسی هستند که ضروری است نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر ساماندهی هیئت‌های مذهبی به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است که تاکنون بالغ بر دو هزار و 50 هیئت مذهبی در استان شناسایی و ساماندهی شده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی همچنین از ساماندهی مداحان خبر داد و گفت: تشکیل کانون مداحان و شعرای آیینی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده توسط تبلیغات اسلامی در راستای ساماندهی مداحان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/87003/ش‌30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول