اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‎فقیه در استان و امام جمعه زنجان:

نشاط ماه رمضان را از ایام شعبان باید کسب کرد

امام جمعه زنجان گفت: برای داشتن نشاط روحی در ماه رمضان باید آمادگی لازم را در ماه شعبان کسب کرد.

نشاط ماه رمضان را از ایام شعبان باید کسب کرد

آیت‌الله شیخ علی خاتمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: ماه پر فضیلت شعبان یکی از ماه‌های کسب تقوا محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه برکات بسیاری در ماه شعبان وجود دارد، افزود: ماه شعبان ماه پیامبر گرامی اسلام است که دارای فضیلت‌های بی‎شماری است.

نماینده ولی‎فقیه در استان و امام جمعه زنجان صلوات شعبانیه را یکی از دعاهای تاثیرگذار این ماه عنوان کرد و گفت: صلوات شعبانیه نهایت ولایتمداری را بیان می‌کند.

وی بر ضرورت استفاده از فرصت ماه شعبان تاکید کرد و گفت: برای داشتن نشاط روحی در ماه رمضان باید آمادگی لازم را در ماه شعبان کسب کرد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه رعایت آداب ماه رجب و شعبان زمینه ساز استفاده از برکات ماه رمضان است، افزود: خداوند این سه ماه را فرصت خودسازی انسان قرار داده است.

وی ماه رجب را ماه خداوند متعال، ماه شعبان را ماه پیامبر گرامی اسلام و ماه رمضان را متعلق به انسان‌ها عنوان کرد و گفت: باید از این سه ماه برای خودسازی استفاده کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه هر کس یک روز از ماه شعبان را روزه بگیرد، بهشت بر او واجب می‌شود، افزود: فضیلت این ماه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه هر کس روز دوشنبه و پنج‌شنبه این ماه را روزه بگیرد، 20 حاجت دنیا و 20 حاجت آخرت او برآورده می‌شود، افزود: روزه، صدقه و استغفار از دیگر اعمال توصیه شده در این ماه مبارک است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه در صلوات شعبانیه بر ضرورت ولایت‌پذیری تاکید شده است، گفت: بر اساس این صلوات افراد جامعه نباید از ولی‎فقیه جامعه جلوتر گام برداشته یا عقب بمانند.

وی با بیان اینکه بهترین انسان‌ها کسی است که همگام با رهبر بوده یا پشت سر رهبر حرکت کند، خاطرنشان کرد: نباید جلوتر از ولی‎فقیه زمان حرکت کرد.

انتهای پیام/73003/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول