اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن صنفی مرغداران اصفهان:

ذخیره مرغ برای ماه رمضان به اندازه کافی است

دبیر انجمن صنفی مرغداران اصفهان گفت: در حدود 60 هزار تن ذخیره‌سازی داریم که پاسخگوی نیاز استان است و در ماه مبارک رمضان نیز مشکلی در این ارتباط نخواهیم داشت.

ذخیره مرغ برای ماه رمضان به اندازه کافی است

بهرام پاکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با تولید و ذخیره مرغ در اصفهان اظهار کرد: تولید و ذخیره موجود به اندازه کافی است و در حدود 60 هزار تن ذخیره‌سازی داریم که پاسخگوی نیاز استان است و در ماه مبارک رمضان نیز مشکل دراین رابطه نخواهیم داشت افزایش قیمت نیز نداریم.

وی ادامه داد: کافی بودن تولید به معنای راضی بودن تولیدکننده نیست و با قیمت‌های کنونی تولیدکنندگان ضرر می‌بینند و هزینه‌های تولید با قیمت تمام شده بازار همخوانی ندارد که به دلیل بالا بودن هزینه‌ها و قیمت ذرت و سویا، قیمت تمام شده برای تولید کننده زیاد بوده و به ضرر آن تمام می‌شود و قیمت مرغ زنده در حدود 4هزار تومان باقی مانده است.

دبیر انجمن صنفی مرغداران اصفهان در ارتباط با میزان تولید مرغ در اصفهان گفت: میانگین جوجه ریزی در اصفهان در حدود 6 میلیون و 500 هزار در ماه است که توان واقعی ما بیشتر بوده و تا 10 میلیون نیز افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: به دلیل وجود مشکلات نقدینگی، عدم همخوانی قیمت تمام شده با قیمت و حمایت تضمینی دولت کاهش تولید داریم و در حدود 30 تا 35 درصد از واحدهای تولیدی فعال نیستند.

*تعیین قیمت مرغ باید برعهده یک وزارتخانه باشد

پاکزاد تصریح کرد: در حال حاضر دو وزراتخانه جهاد کشاورزی و ورزات صنعت و معدن در ارتباط با قیمت مرغ تصمیم گیری می‌کنند و جهاد کشاورزی قیمت تمام شده را اعلام می‌کند و در واقع کار کارشناسی را انجام می‌دهد.

وی افزود: قیمت‌های اعلام شده از سوی جهاد کشاورزی با پیش بینی‌های وزارت صنعت و معدن اختلاف زیادی دارد و این سبب ضرر به تولیدکننده می‌شود.

دبیر انجمن صنفی مرغداران اصفهان با بیان اینکه برای تعیین قیمت‌ها یک وزارتخانه باید تصمیم گیرنده باشد، ادامه داد: وجود اختلاف در تعیین قیمت‌ها در میان دو وزارتخانه برای مرغداران ایجاد مشکل می‌کند و برای رفع این مشکل باید زیر نظر جهادکشاورزی قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: اجرای این برنامه کار سختی نیست، اما به علت بی برنامگی دولت و اجرایی نکردن برنامه چهارم که سبب ایجاد هماهنگی در بخش صنعت و کشاورزی می‌شود و مصوبه آن نیز در مجلس هست، اما تاکنون اجرایی نشده است که امید است در دولت آینده این برنامه اجرایی شود.

*امسال بدترین و ضعیف‌ترین تولیدکنندگان ما مرغداران مرغ گوشتی هستند

پاکزاد با بیان اینکه رضایت مصرف کننده در گرو تولیدکننده است، اظهار کرد: منافع مصرف کننده زمانی تامین می‌شود که منافع تولیدکنندگان تامین باشد، اما متاسفانه بسترسازی‌ می‌شود که واسطه‌ها در این بین بیشتر سود می‌برند و در چند سال گذشته هیچ گاه نیاز به واردات مرغ نداشته‌ایم و این در صورتی است که ارز مرجع برای واردکردن مرغ اختصاص داده می‌شود.

وی ادامه داد: اگر این ارز به تولیدکنندگان داخل کشور اختصاص دهند و تضمین در سال نیز باشد تا در طول سال قیمت تضمین شود و مصرف کننده آسوده خاطر باشد و این نوسانات قیمت است که سبب ناراحتی مصرف کنندگان می‌شود.

دبیر انجمن صنفی مرغداران اصفهان با اشاره به اینکه امسال بدترین و ضعیف‌ترین تولیدکنندگان ما مرغداران مرغ گوشتی هستند، گفت: تنها کالایی که با وجود تورم افزایش قیمت نداشته مرغ است و این در صورتی است که هزینه‌های خدمات افزایش یافته است و از مشکلات موجود نداشتن یک برنامه ثابت برای تمام سال است و در بحث نهاده‌ها دولت باید نهاده‌ها ذرت و سویا را به طور مستقیم اتحادیه‌های سراسری مرغداران ارتباط دهند و آن‌ها را ضمانت کنند.

انتهای پیام/63015/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول