اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین:

سرانه تولید زباله در قزوین بالاست

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین سرانه تولید زباله در شهر قزوین را 709 گرم در روز اعلام کرد و گفت: این میزان سرانه به نسبت بالاست.

سرانه تولید زباله در قزوین بالاست

عباس عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: میزان سرانه تولید زباله در میان شهروندان قزوینی به نسبت بالاست و همه باید در راستای کاهش تولید زباله و دفع صحیح بهداشتی پسماند تلاش کنند.

عسگری افزود: تمام دستگاه‌ها موظف هستند که نسبت به دفع صحیح بهداشتی زباله‌ها و پسماند اقدام کنند و اداره کل محیط زیست می‌تواند پیگیری لازم را در این راستا انجام دهد.

وی مدیریت زباله‌های شهر در قزوین را از دغدغه‌های اصلی سازمان مدیریت پسماند شهرداری خواند و بیان کرد: کاهش تولید زباله در مبدأ، تفکیک از مبدأ و استفاده مجدد و بازیافت از سیاست‌هایی به شمار می‌رود که این سازمان برای کاهش زباله در نظر گرفته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین از آنالیز فصلی زباله‌های شهر خبر داد و گفت: آنالیز فیزیکی زباله‌ها نیز به صورت فصلی انجام می‌شود و اجرای آن یکی از مهم‌ترین اقدامات مرتبط با مدیریت پسماندهای شهر است.

منازل مسکونی، مهم‌ترین منبع تولید مواد زاید جامد

عسگری با بیان اینکه مهم‌ترین منبع تولید مواد زاید جامد شهری منازل مسکونی است، ادامه داد: هدف از اجرای طرح آنالیز زباله‌ها، شناسایی کمیت و کیفیت ترکیب فیزیکی پسماندهای جامد شهر قزوین در مبدأ تولید و شناسایی عوامل مؤثر بر کمیت و ترکیب پسماند و نحوه اثرگذاری هر یک از این عوامل است.

این مسئول اضافه کرد: همچنین طرح آنالیز فیزیکی زباله‌های شهر با هدف تعیین آنالیز فیزیکی زباله‌های خانگی قزوین در هر فصل انجام می‌گیرد که در این آنالیز شهر به هفت بخش خوشه‌بندی می‌شود تا به صورت تصادفی تعدادی از منازل مسکونی انتخاب و عملیات تعیین چگالی، درصد وزنی اجزای تشکیل‌دهنده زباله، میزان مواد فسادپذیر روی آن‌ها صورت گیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین عنوان کرد: هم‌اکنون شهروندان قزوینی روزانه بیشتر از 280 تن زباله در روز تولید می‌کنند که هر ساله شهرداری هزینه بسیار بالایی برای جمع‌آوری و دفن آن متحمل می‌شود.

عسگری خاطرنشان کرد: مواد زاید جامد از منابع مختلفی نظیر منابع خانگی، تجاری، شهری، کشاورزی تولید و دیگر منابع وارد محیط زیست می‌شود.

وی ادامه داد: ویژگی‌های کمی و کیفی مواد زاید تولیدی در نقاط مختلف با توجه به شرایط محیطی، فصل، موقعیت جغرافیایی و وضعیت جغرافیایی و وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی همچون جمعیت، بعد خانوار، تراکم جمعیت، سطح درآمد، سطح سواد، عادات، آداب و رسوم مذهبی و اجتماعی، افکار و آرای عمومی و تنوع فعالیت‌های اجتماعی و سایر عوامل متغیر است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین ارزیابی نوع زباله و توجه به ترکیب فیزیکی و شیمیایی زباله‌های خانگی، صنعتی و تجاری را موضوع مهمی دانست که باید به آن توجه شود.

عسگری تصریح کرد: نتایج به دست آمده از تجریه و تحلیل مواد تشکیل‌دهنده زباله در عملیات جمع‌آوری، نگهداری ماشین‌آلات، انتخاب روش دفع پسماند، امکان استفاده از مواد جداسازی شده، تعداد کانتینرها، مخازن جمع‌آوری، کامیون‌های زباله‌کش، ایستگاه‌های انتقال و وضعیت حمل و نقل زباله تأثیر مستقیم دارد و پایه برنامه‌ریزی مدیریت پسماند محسوب می‌شود.

وی از تمام شهروندان خواست تا زباله‌های خود را به هیچ عنوان با پسماندها و نخاله‌های ساختمانی مخلوط نکنند؛ چراکه این امر علاوه بر آسیب جدی به خودروهای مکانیزه جمع‌آوری زباله، موجب ایجاد اختلال در خط پردازش مجتمع دفن بهداشتی زباله در محمدآباد می‌شود.

انتهای پیام/2667/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول