اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار گلپایگان:

دفن زباله‌های گلپایگان به مرز بحران رسیده است

شهردار گلپایگان گفت: بحرانی بدتر از زباله در شهر گلپایگان نداریم و دفن زباله در گلپایگان به مرز بحران رسیده است.

دفن زباله‌های گلپایگان به مرز بحران رسیده است

محمود بخشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گلپایگان به مشکلات مربوط به مدیریت پسماند در گلپایگان اشاره کرد و اظهار کرد: در سال‌های گذشته زباله شهر گلپایگان در فضای پشت پارک جنگلی تخلیه می‌شد که این امر با مخالفت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مواجه شد و با نظر کارشناسان، دشت شمال برای تخلیه و دفن زباله در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه تخلیه زباله در دشت شمال نارضایتی مردم گلشهر را به همراه داشت، تصریح کرد: در حال حاضر روزانه 30 تن زباله شهر گلپایگان توسط بخش خصوصی از سطح شهر جمع‌آوری شده و در دشت شمال (20 کیلومتری گلپایگان) دفن می‌شود.

شهردار گلپایگان یادآور شد: حدود سه سال پیش هفت کیلومتری روستای خم پیچ از لحاظ عواملی مانند جهت وزش باد و سفره‌های آب‌ زیرزمینی از نظر کارشناسان محیط زیست مشکل زیست محیطی نداشت لذا این مکان مناسب‌ترین مکان برای احداث سایت بازیافت زباله گلپایگان معرفی شد.

وی با تاکید بر اینکه دفن زباله آثار و مشکلات زیست محیطی دارد، افزود: دفن کردن زباله هم اندازه‌ای دارد و نمی‌دانیم تا شش ماه آینده زباله‌ها را چکار کنیم، معضل جمع‌آوری زباله اختصاص به شهر گلپایگان ندارد و دهیاری‌ها و شهرداری‌های گوگد و گلشهر هم زباله‌های خود را به دشت شمال منتقل می‌کنند، اما 50 درصد از سهام شرکت بازیافت متعلق شهرداری گلپایگان است و با توجه به جمعیت شهر، گلپایگان بیشترین حجم تولید زباله را دارد و بیشترین تلاش را برای راه‌اندازی این سایت به کار می‌بندند.

بخشی اظهار کرد: در آینده نزدیک بحرانی بدتر از زباله در شهرستان گلپایگان نداریم و از مسئولان شهرستان می‌خواهیم تکلیف زمین جاده خم پیچ را هر چه زودتر مشخص کنند تا عملیات اجرایی ساخت کارخانه بازیافت زباله شهرستان گلپایگان آغاز شود.

وی اضافه کرد: تجهیزات کارخانه بازیافت حدود هشت سال پیش با اعتباری بالغ بر800 میلیون تومان خریداری شده است که به علت مشکلات متعدد هنوز موفق به راه‌اندازی آن نشده‌ایم.

شهردار گلپایگان با اشاره به اینکه امیدواریم با تفکیک زباله از مبدأ که عملیات اجرایی آن از ماه آینده آغاز خواهد شد، حداقل 30 درصد از حجم زباله‌ها کاسته می‌شود، تصریح کرد: سال گذشته تعداد 200 عدد سطل زباله دوقلو با اعتباری بالغ بر 14 میلیون تومان با هدف ایجاد فرهنگ تفکیک زباله و جدا سازی زباله‌های تر از خشک در پیاده‌روها و معابر شهری نصب شد که امید است همشهریان با تفکیک زباله از مبدأ شهرداری را در انجام این طرح یاری کنند.

انتهای پیام/ 63014/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول