اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران در گفت‌وگو با فارس خبر داد

استفاده از فناوری نیمه بومی در ساخت زباله‌سوزهای مازندران

استاندار مازندران گفت: پیمانکار داخلی برای ساخت زباله‌سوز در مازندران از فناوری نیمه بومی و نیمه خارجی استفاده می‌کند.

استفاده از فناوری نیمه بومی در ساخت زباله‌سوزهای مازندران

علی‌اکبر طاهایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با بیان اینکه ساخت زباله‌سوز در مازندران از شهرهای ساری و نوشهر آغاز شده است، تصریح کرد: برای عملیات اجرایی این پروژه 21 میلیارد تومان اعتبار به حساب شهرداری‌های نوشهر و ساری واریز شده است.

وی با اشاره به ساخت زباله‌سوز در شهرهای بابل و آمل نیز بیان داشت: برای ساخت زباله‌سوز در این دو شهر یک شرکت مالزیایی پیشقدم شده و خود پیشنهاد طرح داده بودند اما به دلایلی موفق به انجام این کار نشدند.

استاندار مازندران افزود: این شرکت بنا به دلایلی که بیان نکردند اما شاید تاخیر در تحویل زمین و یا تفاوت قیمت ریال و دلار بود حاضر به ادامه اجرا نشدند.

وی تصریح کرد: این شرکت بنا داشت ماشین‌آلات را وارد کند اما موفق به این امر نشد.

طاهایی با تاکید بر اینکه ساخت زباله‌سوز آمل و بابل به قرارگاه خاتم‌الاوصیا واگذار شده است، اذعان کرد: این قرارگاه شرکت دیزل سنگین ایران دسا را نیز در اختیار دارد و برای ساخت زباله‌سوز در این دو شهر اعلام آمادگی کردند.

وی اشاره داشت: قرارگاه خاتم‌الاوصیا تلاش می‌کند بخشی از تجهیزات و نیروهای فنی شرکت دسا را نیز در این طرح مشارکت دهد و در مواردی مانند استفاده از ژنراتورها از این فناوری استفاده کند.

استاندار مازندران درباره اینکه نوع تکنولوژی مورد استفاده در این طرح‌ها گفت: قرارگاه خاتم‌الاوصیا از تکنولوژی داخلی و خارجی استفاده می‌کند.

انتهای‌پیام/86011/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول