اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست مازندران:

کار شهرداری ساری در دفن زباله 100 درصد مورد قبول نیست

مدیرکل محیط زیست مازندران گفت: من در مقام دفاع از اقدام شهرداری ساری درباره مدیریت زباله عمل نمی‌کنم و اینکه کار آْنها 100 درصد با ضوابط زیست محیطی نیز سازگار باشد، اینگونه نیست اما در شرایط فعلی مشکل زباله ساری تا حدودی حل شد.

کار شهرداری ساری در دفن زباله 100 درصد مورد قبول نیست

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، هرمز محمودی‌راد صبح امروز در جمع خبرنگاران در نشستی خبری به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست اظهار داشت: محیط زیست استان مازندران برای جذب نیروهای انسانی در حوزه محیط بانی دغدغه دارد.

وی در این نشست در پاسخ به سئوالی درباره سنجش میزان آلودگی هوا در استان مازندران گفت: هنوز دستگاه سنجش آلودگی هوا در استان آغاز به کار نکرده است اما نخستین دستگاه سنجش آلودگی هوا در استان خریداری شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه هنوز نگران آلودگی هوا در استان نیستیم، خاطرنشان کرد: به دلیل وجود جنگل و دریا، خودپالایی محیطی در استان انجام می‌شود.

 85 درصد آلودگی خزر توسط کشورهای همسایه انجام می‌شود

محمودی‌راد در پاسخ به سئوالی درباره آلودگی دریای خزر نیز اینگونه پاسخ داد: بسیاری از فعالیت‌های نفتی در حوزه دریای خزر مربوط به کشورهای همسایه است که 80 تا 85 درصد آلودگی دریای خزر توسط کشورهای همسایه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه آلودگی‌ای که در حوزه دریای خزر از ناحیه کشور ما صورت می‌گیرد، مربوط به ورود فاضلاب‌ها است، خاطرنشان کرد: 100 درصد آلودگی که از سوی ایران در حوزه دریای خزر انجام می‌شود مربوط به فاضلاب است.

مدیرکل محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه براساس قانون برنامه پنجم توسعه باید شهرهای ساحلی اصلاح سیستم شبکه جمع‌آوری فاضلاب را انجام دهند، گفت: این اقدام در بابلسر، تنکابن و رامسر در حال انجام است و این شهرها به سیستم تصفیه فاضلاب مجهز شدند.

بیشتر آلودگی ایران در حوزه دریای خزر، ورود آلودگی از خشکی به دریا است

مدیرکل محیط زیست مازندران متذکر شد: بیشتر آلودگی ایران در حوزه دریای خزر، ورود آلودگی از خشکی به دریا است.

وی در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره عدم استفاده این نهاد از خبرنگاران استانی برای پوشش اخبار ملی و همایش‌های سراسری مربوط به سازمان محیط زیست به میزبانی مازندران اظهار داشت: آنچه که مربوط به استان باشد ما دریغ نداریم چون خبرنگاران استان به عنوان گروهی از جوامع محلی ما محسوب می‌شوند و سعی می‌کنیم از این خبرنگاران استفاده کنیم، اما درباره بعضی از همایش‌های ملی که در مازندران برگزار می‌شود ما هیچ تصمیمی نمی‌گیریم و تمام تصمیم‌گیری‌ها از مرکز است.

آمار دقیقی از شهرک‌های صنعتی دارای تصفیه فاضلاب ندارم

مدیرکل حفاظت از محیط زیست مازندران ادامه داد: ما با خبرنگاران تهران آشنا نیستیم ولی اگر در همایش‌های ملی این مسئله اتفاق افتاد باید فرمانداران مسئول و پاسخگو باشند.

وی در ادامه در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار فارس درباره فعالیت‌های شهرک‌های صنعتی بدون سیستم تصفیه فاضلاب با توجه به شرایط زیست محیطی این استان، گفت: تعدادی از شهرک‌ها سیستم تصفیه فاضلاب دارند که ممکن است همین تعدادی هم که سیستم تصفیه دارند، شرایط ناکارآمدی داشته باشند.

محمودی‌راد در این باره ادامه داد: اینکه به شما پاسخ دهم چه تعداد از شهرک‌های صنعتی استان سیستم تصفیه فاضلاب دارند را دقیق نمی‌دانم، باید بررسی کنم و به شما پاسخ دهم.

مشکل زباله ساری تا حدودی حل شد

وی درباره سئوال دیگر فارس در مورد وضعیت نامناسب محل دپوی زباله مرکز استان مازندران در منطقه کوهستانی چهاردانگه ساری نیز گفت: اینکه خدمات شهرداری ساری را به طور کلی نادیده بگیریم، بی‌انصافی است، چون شهرداری ساری 120 کیلومتر زباله را حمل و نقل می‌کند و سالانه 5 تا 6 میلیارد تومان در این بخش برای حمل و نقل زباله هزینه می‌کند، من در مقام دفاع از اقدام شهرداری ساری عمل نمی‌کنم و اینکه کار آنها 100 درصد با ضوابط زیست محیطی نیز سازگار باشد، اینگونه نیست، اما در شرایط فعلی مشکل زباله ساری تا حدودی حل شد.

محمودی‌راد ادامه داد: اینکه به طور کامل و دائم نظارت‌ها انجام شود در توان و نیروی اجرایی محیط زیست نیست، چون ما نمی‌توانیم برای هر ماشین حمل زباله یک نیرو برای نظارت اختصاص دهیم.

وی در این زمینه متذکر شد: همه اقدامات برای دفع زباله ساری در حال حاضر به صورت موقتی است و مسئولان این بخش به دنبال راه‌اندازی نیروگاه زباله‌سوز برای مرکز استان هستند.

راه‌اندازی سایت نگهداری ببر در مازندران 

محمودی‌راد با اشاره به اینکه زمینی در شهرک صنعتی آکند برای راه‌اندازی نیروگاه زباله‌سوز در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: برای محل این نیروگاه دیوارکشی، تحکیم بستر انجام شده است و مقرر شد شرکت مربوطه به مدت دو سال تحویل داده شود که با شرایط فعلی ممکن است زمان‌بر شود.

وی در پاسخ سئوالی درباره راه‌اندازی سایت نگهداری ببر در مازندران نیز گفت: سازمان حفاظت محیط زیست در این بخش به عنوان یک مرکز تحقیقاتی وارد کار شده است و جایگاه ببر آماده شده است و آوردن ببر به منطقه تعیین شده در اختیار محیط زیست نیست. این کار نیازمند دیپلماسی است تا به آنها اجازه دهد به منطقه تعیین شده آورده شود یا خیر.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران از راه‌اندازی مرکز مطالعات گربه‌سانان در استان خبر داد و ابراز داشت: مازندران در این زمینه پیشتاز بوده است.

انتهای پیام/86003/خ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول