اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار انزلی خبر داد

آغاز اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در انزلی

شهردار بندر انزلی از آغاز اجرایی شدن طرح تفکیک زباله از مبدأ در انزلی و غازیان خبر داد.

آغاز اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در انزلی

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، سید تقی موسویان در جلسه شهرداری این شهر آغاز طرح تفکیکی زباله از مبدأ را در منطقه زمین‌طیاره غازیان و در شهرک انصارالحسین (ع) انزلی عنوان کرد.

وی به استقرار دو کانکس برای تحویل زباله خشک توسط شهروندان اشاره کرد و گفت: دو کانکس در انزلی «کاسپین» و غازیان «میدان مالا» برای تحویل زباله‌های خشک از مردم در نظر گرفته شده است.

شهردار انزلی از آغاز اقدام‌های آموزشی در راستای اجرای طرح مذکور خبر داد.

وی اذعان کرد: این آموزش‌ها در بخش نخست شامل جمع‌آوری کاغذ از اداره‌ها و مدارس آغاز شده و اکنون درصدد اجرای آن در سطح شهر هستیم.

موسویان از مسئولان استانی مربوطه خواست تا همکاری‌های بیشتری را با شهرداری بندرانزلی داشته باشند. 

وی با بیان اینکه در مدت 16 ماه گذشته شهرداری انزلی برای ساماندهی زباله بیش از دو میلیارد تومان هزینه کرده است، افزود: اقدام‌های صورت گرفته در سال گذشته بیش از سرفصل اعتباری در نظر گرفته شده بود.

شهردار انزلی به جمع‌آوری محل دفن و دپوی زباله در بشمن مقابل هتل سفید کنار که منظر و چهره زشتی را در این منطقه موجب شده بود، اشاره کرد.

وی اضافه کرد: شهرداری انزلی پس از جمع‌آوری زباله، اقدام به انتقال آن به کارخانه کمپوست در خمیران و دفن پس‌سرندی‌ها در محوطه این کارخانه کرد که دیگر امکان چنین کاری وجود ندارد.

موسویان خاطرنشان کرد: به دفعات از محیط زیست خواستیم تا محلی را برای دفن پس‌سرندی‌ها و دپوی اولیه و انباشت موقت زباله برای ما تعیین کند که تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

وی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود مسئولان مربوطه برای برطرف شدن مشکلات موجود مکانی را برای دفن پس‌سرندی معرفی کنند، یادآور شد: اگر همین روند ادامه یابد در آینده امکان جمع‌آوری زباله در سطح شهر وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/2300/ذ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول