اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

انتخابات 24 خرداد اعلام نفرت از فتنه و انحراف بود

امام جمعه ابهر با اشاره به برگزاری باشکوه انتخابات 24 خرداد گفت: انتخابات 24 خرداد اعلام نفرت از فتنه و انحراف بود.

انتخابات 24 خرداد اعلام نفرت از فتنه و انحراف بود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ابهر اظهار داشت: کسی که مرگ را زیاد یاد کند، از دنیا به مقدار اندک خشنود و راضی می‌شود و چنین شخصی همیشه دنبال کوثر است و نه تکاثر، چون کوثر یک چیز است و آن حق و حقیقت است.

وی افزود: انسانهایی که کوثرگرا هستند یقیناً از تکاثر به دور هستند، چون تکاثر همان باطل‌ها هستند که همیشه چهره عوض می‌کنند.

خطیب جمعه ابهر با بیان اینکه یاد مرگ همان کوثر است، چون یاد مرگ و قیامت اجازه نمی‌دهد انسان دنبال زخارف دنیا باشد، افزود: اما آن کسی که به یاد مرگ نبوده و زاد و توشه‌ای برای آن آماده نکرده است، اساساً باور به معاد نداشته، چنین شخصی از مرگ تنفر داشته و مرگ برایش خیلی سنگین است چون او می‌داند مرگ وصل عذاب خداوندی است.

وی در ادامه به نیمه شعبان اشاره کرده و افزود: مسئله انتظار، اساساً یک مفهوم انسانی و عرفانی دارد و مربوط به همه آدمهایی است که در این دنیا زندگی می‌کنند، چنانچه در حدیث نبوی وارد شده «دنیا سجن و زندان مومن است» پس باید باید نتیجه بگیریم که ما در این دنیا زندانی هستیم و انتظار آزادی را داریم.

حجت‌الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه سه نوع انتظار عامیانه، انتظار عالمانه، انتظار عارفانه است، گفت: در انتظار عالمانه باید به وضع موجود راضی نباشیم از وضع مطلوب آگاهی داشته باشیم و اعتقاد و امید به تحقق وضع مطلوب را داشته باشیم و در آخر مشتاق به وضع مطلوب بوده و برای تحقق آن تلاش و اقدام کنیم.

وی ادامه داد: در انتظار عارفانه از انتظار عالمانه گذشته‌ایم و تمام تلاش خود را کرده و حالا شیفته و شیدای رویت جمال الهی هستیم که در این مرحله انتظار برای رهایی از قفس دنیا و بازگشت به آغوش پروردگار است که در این مرحله و انتظار دیگر منتظر، قرار ندارد فقط دلش به یار خوش است.

خطیب جمعه ابهر در ادامه به آغاز هفته قوه قضائیه اشاره کرده و از زحمات آنها تقدیر کرد.

وی در ادامه به بحث مهم دستاوردهای انتخابات پرداخت: ملت ایران در لبیک به مقام معظم رهبری و با مشارکت بیش از 72 درصدی در انتخابات ریاست جمهوری حماسه سیاسی را خلق کردند، حماسه‌ای که اعجاب جهانیان را برانگیخت.

حجت‌الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه این انتخابات بار دیگر اعتماد و دلبستگی مردم به رهبری، روحانیت و نظام اسلامی را آشکار کرد، افزود: دشمنان ایران اسلامی بار دیگر فهمیدند که نظام جمهوری اسلامی علاوه بر مشروعیت الهی از مقبولیت مردمی نیز برخوردار است و توطئه‌های آنها یکی پس از دیگری با حضور مردم نقش بر آب شده و می‌شود.

وی افزود: با انتخاب رئیس‌جمهور جدید مردم منتظرند تا ایشان برای تحقق وعده‌هایش به ویژه وعده‌های اقتصادی، اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی را مدّنظر قرار داده و زمینه حماسه اقتصادی را در تکمیل حماسه سیاسی فراهم آورد.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه مردم به یک شخص اعتدال‌گرا رای دادند، شخصی که عضو خبرگان رهبری، تشخیص مصلحت نظام، جامعه روحانیت است، تصریح کرد: مردم نشان دادند از افراطی‌گری اصلاح‌طلبان و اصولگرایان خسته شده‌اند و با این انتخاب از فتنه‌گران و قضیه انحراف اعلام نفرت کردند.

انتهای پیام/2308/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول