اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بویین زهرا:

حضرت علی اکبر (ع) مایه مباهات مکتب اسلام است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بویین زهرا گفت: حضرت علی اکبر (ع) توانست به عنوان جوان‌ترین سرباز مکتب عاشورا در صحنه کربلا بسیار عالی بدرخشند که ایشان مایه مباهات مکتب اسلام هستند.

حضرت علی اکبر (ع) مایه مباهات مکتب اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مراسم جشن ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان عصر امروز در سپاه ناحیه امام حسین (ع) شهرستان بویین زهرا با سخنرانی حجت‌الاسلام حسن شجاعی‌مهر مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بویین زهرا و در حسینیه این ناحیه برگزار شد.

شجاعی‌مهر پیامبران و جانشین آنان را مشعل هدایت بشر دانست و گفت‌: با توجه به آیه (و ما خلقتُ الجنّ و الإنس الاّ لیعبدون) خداوند بزرگ سرچشمه هدایت حقیقی است و بعد از او، این پیامبران و جانشین آنان هستند که مشعل هدایت بشر را به دست گرفته‌اند.

وی ادامه داد: اولیاءالله در راه تحقق اهدافی که خداوند برای آنها ترسیم کرده بود، لحظه‌ای از پای‌ ننشستند و از هیچ کوششی دریغ نکردند‌.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بویین زهرا افزود: خداوند تلاش مستمر آنان را با رسالت آخرین پیام‌آور نور و رحمت، حضرت محمد مصطفی (ص) تکمیل ساخت و امانت و مسئولیت هدایت بشر را بر عهده این انسان ‌وارسته و برجسته قرار داد.

شجاعی‌مهر در ادامه با اشاره به عشق و علاقه حضرت ابا‌عبدلله (ع) به حضرت علی اکبر (ع) خاطر نشان کرد: توجه ویژه، عشق و علاقه وافر حضرت ابا عبدالله (ع) به پدر گرامیشان حضرت علی (ع) سبب شد که ایشان نام پسر ارشد خود را «علی» بگذارند، نامی که در آن دوران خفقان به شدت و با بی‌رحمانه‌ترین حالت مورد بی‌احترامی دشمنان صدر اسلام و منافقان کور دل قرار گرفت.

این مسئول همچنین با اشاره به ویژگی‌های ظاهری و اخلاقی حضرت علی اکبر (ع) عنوان کرد: حضرت علی اکبر (ع) شبیه‌ترین مردم در سیما، رفتار، منطق و گفتار رسول اعظم (ص) بود و هرگاه ائمه مشتاق زیارت پیامبر (ص) می‌شدند به این جوان نگاه می‌کردند.

شجاعی‌مهر بیان کرد: در واقع حضرت علی اکبر با آن سن کم خود مایه مباهات و افتخار مکتب اسلام بود که توانست به عنوان جوان‌ترین سرباز مکتب عاشورا در صحنه کربلا بسیار عالی بدرخشند و شایسته است جوانان انقلاب اسلامی ایران در تمام عرصه‌های زندگی خود، حضرت علی اکبر (ع) را به عنوان الگو و اسوه زندگی خود قرار دهند و سعی کنند منش و شیوه زندگیشان به این حضرت نزدیک باشد. 

انتهای پیام/77008/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول