اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی خبر داد

صدور مجوز تأسیس واحد بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی خوی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی از صدور مجوز تأسیس واحد بین‌الملل این دانشگاه خبر داد.

صدور مجوز تأسیس واحد بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی خوی

محمد باقر محسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خوی از صدور مجوز تأسیس واحد بین‌الملل این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: سرعت پرشتاب علم و فناوری و ظهور پیشرفت‌های عظیم علمی در هزاره سوم، کشورهای جهان را در شرایطی قرارداده است که تعامل سازنده با کشورهای مختلف در راستای انتقال آخرین یافته‌های علمی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با تأکید بر ا‌ینکه مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها به عنوان نهادهای مولد اندیشه و کار می‌توانند نقش کلیدی در توسعه همه‌جانبه ایفا کنند، افزود: در راستای تحقق این مهم امیدواریم با همکاری و تعامل با اساتید دانشگاه‌های کشورهای همسایه و استفاده از دانش و تجارب عملی آن‌ها گام‌های خوبی برای پیشرفت و توسعه شهری ایفا کنیم.

محسنی با تمجید از علاقه‌مندی زیاد جوانان استان برای ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی، خاطرنشان کرد: بیشتر جوانان ما به دلایلی پشت درهای کنکور تحصیلات تکمیلی جا می‌مانند و در بسیاری از موارد با صرف مخارج گزاف روانه کشورهای خارجی و همسایه می‌شوند که نه تنها سرمایه زیادی از کشور خارج می‌شود، بلکه موجبات نگرانی خانواده‌ها را نیز به همراه دارد؛ لذا دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی در طول سال‌های گذشته درصدد بود تا با تأسیس یک واحد بین‌المللی امکان تحصیل در داخل کشور را برای این علاقه‌مندان فراهم کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی از تجهیز، بسترسازی و پیگیری‌های متعدد مسئولان دانشگاه و شهرستان در ادوار مختلف قدردانی کرد و افزود: در جلسه اخیر کمیته گسترش واحدهای بین‌المللی با درخواست بین‌المللی شدن واحد خوی موافقت شد که تلاش می‌کنیم از فرصت پیش آمده برای ایجاد تحول راهبردی و رشد و توسعه روز‌افزون این واحد دانشگاهی نهایت بهره‌برداری را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه واحد بین‌الملل مجوز پذیرش دانشجویان مقیم خارج از کشور را نیز دارد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی خوی در حال مکاتبه برای گسترش ارتباطات علمی با دانشگاه‌های کشورهای همسایه است و تلاش می‌کند زمینه لازم را برای پذیرش استاد و دانشجو از کشورهای همسایه فراهم کند.

انتهای پیام/61001/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول