اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گلستان:

انجام کارهای فرهنگی باید به نفع انقلاب اسلامی باشد

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان گلستان گفت: همه باید به نفع انقلاب اسلامی، کارهای فرهنگی انجام دهیم.

انجام کارهای فرهنگی باید به نفع انقلاب اسلامی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام قاسم لیوانی عصر امروز در مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانون‎های فرهنگی و هنری مساجد گلستان در گرگان اظهار داشت: اجرای کارهای فرهنگی زمانبر است و دیر نتیجه می‎دهد لذا در برنامه‎ریزی‎های فرهنگی نباید عجولانه تصمیم‎گیری شود.

وی افزود: امام جماعت مساجد، هیئت امنا، کانون‎های فرهنگی و هنری و پایگاه‎های بسیج با یک نیت و هدف در کارهای فرهنگی تلاش می‎کنند و نقطه مشترک آنها در راستای ارتقاء دین، اخلاق و فرهنگ جامعه است.

در انجام کارهای فرهنگی باید از وجود جوانان استفاده شود

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گلستان با بیان اینکه حرکت و نهضت امام راحل نیز مبنای فرهنگی داشته است، یادآور شد: نتیجه انقلاب اسلامی ایران نیز از سال 1341 آغاز شد و در سال 1357 به ثمر نشست و اوج آن 15 سال بود.

لیوانی با بیان اینکه در انجام کارهای فرهنگی باید از وجود جوانان استفاده شود، متذکر شد: محل فعالیت‎ کانون‎های فرهنگی و هنری در مساجد است اما متاسفانه اشکالات زیادی در مساجد به چشم می‎خورد که عدم رعایت بهداشت مناسب یکی از آن نقیصه‎ها به شمار می‎رود.

وی؛ فقدان پایگاه در برخی از مساجد را از دیگر مشکلات خواند و گفت: ایجاد کتابخانه در مساجد یکی از ملزومات است که حتی 700 سال پیش، وقتی مسلمانان می‎خواستند مسجد بسازند در کنار آن به احداث کتابخانه مبادرت می‎کردند.

مساجد نباید فقط به مکانی برای عبادت و مجالس ختم خلاصه شود

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گلستان ادامه داد: کانون‎های فرهنگی و هنری مساجد باید در مکانی پیش‎بینی شوند که از همه لحاظ مناسب باشند اما متاسفانه به نمای مساجد و فضاهای آن دقت لازم صورت نمی‎گیرد.

لیوانی با تاکید بر اینکه مساجد نباید فقط به مکانی برای نماز، عبادت و مجالس ختم خلاصه شود، ابراز داشت: باید سعی کنیم تا مردم تمامی امور خود را در مساجد حل و فصل کنند.

وی با بیان اینکه کانون‎های فرهنگی و هنری مساجد در هر شهر و روستا به عنوان یک ضرورت تلقی می‎شود، گفت:  باید همکاری و هماهنگی در انجام کارهای فرهنگی در تمام مسئولان و متولیان مضاعف شود تا بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

انتهای پیام/83001/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول