اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان ستاد عالی کانون‌های مساجد صورت گرفت

برگزاری نشست هم‌اندیشی «مسجد طراز اسلامی» در جیرفت

نشست هم‌اندیشی راهبردی مسجد طراز اسلامی با حضور فعالان و برگزیدگان کانون‌های مساجد جنوب کرمان و مدیران کل پژوهش و آموزش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور برگزار شد.

برگزاری نشست هم‌اندیشی «مسجد طراز اسلامی» در جیرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، نشست هم‌اندیشی راهبردی مسجد طراز اسلامی با حضور فعالان و برگزیدگان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد جنوب کرمان و با هدف اخذ نظرهای فعالان کانون‌ها در زمینه پیش‌نویس سند احیای مسجد طراز اسلامی در این شهرستان برگزار شد.

در این نشست که محمدرضا فرقانی مدیرکل پژوهش و سعید ضیائی مدیرکل آموزش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد حضور داشتند، مبانی و مفاهیم منظومه فکری مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ و فعالیت‌های فرهنگی مطرح و حاضران با مبانی این منظومه و مفاهیم مسجد طراز اسلامی آشنا شدند.

نشست راهبردی مسجد طراز اسلامی با بحث و بررسی و ارائه نظر در زمینه فرمایش مقام معظم رهبری در جمع روحانیان و ائمه جماعات استان خراسان شمالی و تحقق فعال‌سازی کانون‌ها با همکاری بسیج همراه بود.

حجت‌الاسلام مسعود راوند مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد جنوب کرمان نیز در ابتدای این نشست به جایگاه مسجد و فعالیت‌های مسجدی پرداخت.

وی افزود: فعالان فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد می‌توانند در عمران و آبادانی مساجد نقش بسیار مؤثری داشته باشند و به خوبی آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری را در جامعه پیاده کنند.

راوند با اشاره به اینکه تمام برنامه‌های دین اسلام از زمان پیامبر (ص) از مساجد آغاز شده است، تصریح کرد: در زمان امام راحل نیز حرکت در تمام عرصه‌ها از مساجد شکل گرفت و نقش بسیار ارزشمندی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی داشتند.

وی با بیان اینکه مساجد به عنوان یکی از پایگاه‌های اصلی کار بسیار سازنده و رو به رشدی انجام داده‌اند، ابراز داشت: علاوه بر عمران مساجد باید کانون‌های فرهنگی و هنری حرکت خود را در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی شکل دهند.

راوند مسجد را کانونی برای حرکت، رشد، آبادانی و سازندگی جامعه ذکر و عنوان کرد: این جلسه آغازی برای کارهای فرهنگی در مساجد است که امیدواریم، نتیجه و آینده‌ای روشن در پی داشته باشد.

انتهای پیام/80001/ک20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول