اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته جهانی مساجد

همایش ملی «مساجد و جهان اسلام» در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: همزمان با هفته جهانی مساجد، همایش ملی «مساجد و جهان اسلام» در مرکز استان برگزار می‌شود.

همایش ملی «مساجد و جهان اسلام» در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام رضا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به اعلام فراخوان دومین همایش کشوری «مساجد و جهان اسلام» در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و اظهار داشت: اولین همایش مساجد و جهان اسلام سال گذشته به میزبانی این استان برگزار شد و امسال نیز دومین همایش آن همزمان با هفته جهانی مسجد برگزار می‌‌شود.

وی تصریح کرد: در نخستین فراخوان این همایش، 120 مقاله از 31 استان و از دانشگاه‌‌های مطرح کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شد و پس از بررسی مقالات ارایه ‌شده توسط کارشناسان بیش از 10 مقاله برتر نیز معرفی شد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برگزیدگان برتری در هفته جهانی مسجد و همزمان با برپایی این همایش اقدام به ارایه مقالات می‌کنند و لازم به ذکر است با همکاری مسئولان استانی چکیده این مقالات به زبان‌‌های فارسی و انگلیسی چاپ و در اختیار پژوهشگران قرار داده می‌شود.

قاسمی خاطرنشان کرد: دبیرخانه دومین همایش مساجد و جهان اسلام از هم‌‌اکنون فعال است و تمهیدات لازم برای شرکت پژوهشگران و اساتید در نظر گرفته شده است.

وی، نقش مساجد در تحقق شعار حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، مسجد، طراز اسلامی، جایگاه کانون‌های فرهنگی ـ هنری در پیشبرد اهداف مساجد را از مهمترین اهداف برگزاری همایش عنوان کرد.

قاسمی در ادامه به دیگر اهداف برگزاری همایش اشاره کرد و گفت: مساجد در راستای توسعه کارکردی مساجد، مساجد مرکز جنبش و حرکت‌های اسلامی، جایگاه مساجد در برنامه‌ریزی شهری و ایجاد شهر سالم و ارزیابی موقعیت جغرافیایی مساجد در سکونت‌گاه‌های شهری و روستایی در محیط نرم‌افزاری GIS را از دیگر محورهای این همایش دانست.

این مسئول فرهنگی ـ مذهبی جایگاه و نقش مساجد در توسعه گردشگری مذهبی، مساجد و معماری اسلامی، تحلیلی بر درآمدزایی مساجد، فرصت یا تهدید، مساجد و تقویت رفتارهای جامعه شناختی، نقش مساجد در هم‌گرایی فرهنگی و اجتماعی کشورهای اسلامی، مسجد و تمدن اسلامی، نقش مساجد برای آزادی قدس را از دیگر محورهای این همایش بیان کرد.

مسئول دبیرخانه کانون‌‌های مساجد کهگیلویه و بویراحمد در بخشی دیگر از سخنان خود ارائه الگوی مدیریت مساجد در کشور‌های اسلامی، نقش مساجد در فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن ارزش‌ها، تعالی اخلاق فردی و اجتماعی، مساجد و ترویج فرهنگ مهدویت نیز را از دیگر محورهای دومین همایش علمی سراسری مساجد و جهان اسلام در مرکز استان برشمرد.

قاسمی تصریح کرد: این همایش توسط دبیرخانه هیئت هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و معاونت آموزش و پژوهش ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می‌شود.

وی گفت: علاقمندان می‌توانند مقالات خود را به محل دبیرخانه این همایش واقع در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، میدان آزادگان (راهنمایی) نبش توحید شش پلاک 9 ( کد پستی 7591985179 ) و به سایت دبیرخانه همایش به نشانی www.kanoonmasajed.ir  و یا به ایمیل دبیرخانه همایش: kb_kanoonfh@yahoo.com  ارسال کنند.

انتهای پیام/82011/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول