اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کلینیک حقوقی دانشگاه مفید قم:

«راهکارهای حمایت از کودکان در معرض خطر در اسلام» بررسی می‌شود

دبیر سلسله مدرسه‌های تخصصی حقوق دانشگاه مفید گفت: پنجمین مدرسه تخصصی حقوقی با عنوان «حمایت از کودکان در معرض خطر در اسلام و مقررات داخلی و بین‌المللی» در شهریور ماه سال جاری با حضور رئیس سازمان یونیسف ایران برگزار می‌شود.

«راهکارهای حمایت از کودکان در معرض خطر در اسلام» بررسی می‌شود

محمدمهدی مقدادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه دانشگاه مفید قم توانسته است در سال‌های اخیر چهار مدرسه تخصصی حقوقی برگزار کند اظهار داشت: شهریور ماه سال جاری پنجمین مدرسه تخصصی حقوق با عنوان «حمایت از کودکان در معرض خطر در اسلام و مقررات داخلی و بین‌المللی» در دانشگاه مفید قم برگزار می‌شود.

وی افزود: این مدرسه تخصصی امسال با مشارکت مرجع ملی حقوق کودک و یونیسف ایران و با همکاری کمیسیون حقوق بشر اسلامی و با حضور جمعی از دانشجویان سراسر کشور به صورت کارگاهی برگزار شده و راهکارهای حمایت از کودکان در معرض خطر در اسلام و مقررات داخلی و بین‌المللی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دبیر علمی پنجمین مدرسه تخصصی حقوق کودک به هفت محور آموزشی در راستای برگزاری این دوره اشاره کرد و ابراز داشت: کودکان فراموش شده بر اساس مفهوم و نهادها، اصول بنیادین حمایت از کودکان در اسلام و حقوق بین‌الملل، خشونت علیه کودکان در خانه، مراکز آموزشی و محیط کار، حمایت از کودکان در برابر آزار و خشونت در اسلام و مقررات داخلی و بین‌المللی از جمله محورهایی است که در این مدرسه تخصصی به آن پرداخته می‌شود.

وی راهکارهای جلوگیری و مقابله با خشونت علیه کودکان، کار کودک از منظر اسلام و مقررات داخلی و بین‌المللی، حمایت از کودکان در برابر بهره کشی اقتصادی در اسلام و مقررات داخلی و بین‌المللی از محورهایی است که در این دوره مدرسه تخصصی حقوق به آن پرداخته می‌شود.

مقدادی به زمان برگزاری پنجمین مدرسه تخصصی حقوق دانشگاه مفید اشاره و ابراز داشت: این مدرسه تخصصی 18 شهریور آغاز و روز پنجشنبه 21 شهریور به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه هفت نشست تخصصی علمی در این دوره از مدرسه تخصصی برگزار می‌شود، افزود: این نشست‌های علمی که با روش آموزشی کلینیکی برگزار خواهد شد به هفت موضوع برگزیده از حقوق کودک می‌پردازد.

مدیر کلینیک حقوقی دانشگاه مفید قم گفت: در هر روز دو نشست در صبح و بعد از ظهر هر یک به مدت چهار ساعت برگزار می‌شود.

مقدادی با اشاره به فراهم شدن بستر حضور دانشجویان خارجی در این دوره از مدرسه تخصصی حقوق بیان داشت: در این دوره با همکاری یونیسف امکان دعوت و حضور دانشجویان افغان و تاجیک فراهم شده است.

وی با تبیین شرایط شرکت کنندگان تصریح کرد: دانشجویان شرکت کننده باید اشتغال به تحصیل در رشته حقوق یا رشته‌های مرتبط داشته باشند.

دبیر علمی سلسله مدرسه‌های تخصصی حقوق با تاکید بر اینکه دانشجویان غیر بومی که برای شرکت در این مدرسه تخصصی حقوق حضور یافته‌اند نباید نگران اسکان باشند گفت: این دانشجویان با حضور در مدرسه تخصصی حقوق می‌توانند از امکانات دانشگاه مفید که شامل خوابگاه، صبحانه، ناهار و شام، پذیرایی میان وعده، کیف مدرسه تخصصی، جزوات و استفاده از امکانات دانشگاه می‌شود استفاده کنند.

وی با الزامی دانستن حضور فعّال دانشجویان شرکت کننده در تمامی نشست‌ها و برنامه‌های پنجمین مدرسه تخصصی حقوق بیان داشت: در پایان دوره به شرکت کنندگان گواهی معتبر علمی اعطا می‌شود.

مقدادی با بیان اینکه پذیرش شرکت کنندگان در پنجمین مدرسه تخصصی حقوق محدودیت دارد، گفت: مدرسه تخصصی حقوق تنها ظرفیت 70 دانشجو را دارد و اولویت با کسانی است که تا پیش از اول مردادماه نسبت به ثبت‌نام با شرایط ذکر شده اقدام کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خویش خاطرنشان کرد: دانشجویان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 025-32903552 کلینیک حقوقی دانشگاه مفید قم در ساعات اداری تماس بگیرند.

مدیر کلینیک حقوقی دانشگاه مفید قم یادآور شد: دانشجویان برای شرکت در این مدرسه تخصصی می‌توانند به آدرس اینترنتی http://fa.mulc.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/78005/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول