اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبیک:

عیار آثار هنری با تخصیص اعتبار قابل سنجش نیست

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک گفت: عیار آثار هنری را با تخصیص اعتبار نمی‌توان سنجید، چرا که عشق، علاقه و ذوق هنرمندان فراتر از اعتبار است.

عیار آثار هنری با تخصیص اعتبار قابل سنجش نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، محمدحسین نصیری عصر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه نقاشی هنرمندان کانون هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک که در نگارخانه مجتمع فرهنگی و هنری باران برپا شده بود، اظهار داشت: ارزش کار و اثر فرهنگی و هنری بالاتر از تخصیص اعتبارات است، چرا که خلق آثار هنری ظرافت، دقت، ذوق و علاقه خاصی می‌طلبد که در وجود هنرمندان نهفته است.

وی افزود: هنرمندان شهرستان آبیک هیچ‌گاه خود را به اعتبار فرهنگی و هنری بسنده نکرده‌اند و هنر خود را با کمترین هزینه به نمایش گذاشته‌اند، اگر چه با کمبود اعتبار مواجه هستیم.

این مسئول ادامه داد: امیدواریم هنرمندان با انگیزه بیشتر و خلق آثار هنری بهتر، بیشتر وارد عرصه هنر شده و هنر خود را بیشتر به مردم عرضه کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک خاطر نشان کرد: ظرفیت‌ها و استعدادهای بسیار خوبی در هنرمندان شهرستان آبیک وجود دارد که اگر شکوفا شود، موفقیت‌های چشمگیری در عرصه هنر این شهرستان شاهد خواهیم بود.

نصیری اذعان داشت: هنرمندان باید علاوه بر کیفیت هنر خود بر کمیت آثار هنری خود تحقق ببخشند.

علیرضا صالحی مسئول کانون هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک به خبرنگار فارس در این شهرستان گفت: نمایشگاه نقاشی هنرمندان به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی‌ اکبر (ع) و روز جوان در نگارخانه مجتمع فرهنگی و هنری باران برپا شده است.

وی افزود: در این نمایشگاه، بیش از 10 هنرمند کانون هنرهای تجسمی 42 اثر هنری خود را به نمایش گذاشته‌اند.

این مسئول ادامه داد: ابوالفضل بایرام‌پور یکی از هنرمندان آبیکی است که در این نمایشگاه 13 اثر مفهومی با تکنیک رنگ روغن و موضوعاتی مانند گلدان سفید، خانواده، عشق رنگ، گرافیک به سبک خیابانی، برداشت آزاد و مدرن را به نمایش گذاشته است.

مسئول کانون هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک بیان کرد: هدایت ملک‌پور یکی دیگر از هنرمندان آبیکی است که در این نمایشگاه با تکنیک سیاه‌قلم و سبک مینیاتور تصاویری از امام راحل، شهریار شاعر معاصر، اسب ذوالجنان، میوه، نیایش در غار و کودکی زانوی غم بغل کرده در کوچه را به تصویر کشیده است.

صالحی اضافه کرد: در این نمایشگاه، هنرمندان آثاری از طبیعت مانند مزرعه گندم، پاییزان، برکه و کلبه، غروب در شمال، آبشار، کوه و صخره، گل رز، خانه‌ها شمالی در فضای جنگلی،خانه‌های گلی و چوبی روستایی، مادری در حال محبت کردن به دو فرزند خود و دریا و زمستان و کوه‌های پوشیده از برف را با سبک واقع‌گرا در قطع 50 در 70، 30 در 40 و 90 در 80 به تصویر کشیده‌اند.

گفتنی است، نمایشگاه هنرمندان آبیکی از امروز تا چهارم تیر ماه صبح‌ها از ساعت 6 الی 13 و عصرها از ساعت 16 الی 20 در نگارخانه مجتمع فرهنگی و هنری باران برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

در این نمایشگاه با اهدای لوح و هدایایی از فریده جبار‌پور مدرس نمونه کانون هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک تجلیل شد.

اتهای پیام/77006/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول