اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد

افتتاح 210 پروژه کشاورزی در زنجان

معاون برنامه‏ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در هفته جهاد کشاورزی 210 پروژه کشاورزی در استان به مرحله بهره‏برداری رسیده است.

افتتاح 210 پروژه کشاورزی در زنجان

جواد تاراسی امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: این پروژه‏ها در بخش‏های مختلف کشاورزی استان بوده است.

وی به افتتاح این پروژه‏های کشاورزی در سطح استان اشاره کرد و افزود: تولیدات دامی، شیلات، گیاهی، آب و خاک، دام و طیور، کانال انتقال آب و استخر ذخیره آب از جمله بخش‏هایی هستند که مورد بهره‏برداری قرار گرفته‏اند.

معاون برنامه‏ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به طرح‏های افتتاحی در بخش‏های مختلف، خاطرنشان کرد: 148 پروژه در بخش تولیدات دامی استان مورد بهره‏برداری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه پروژه‏های خوبی در بخش شیلات استان به بهره‏برداری رسیده است، یادآور شد: 9 پروژه شیلاتی در استان مورد بهره‏برداری قرار گرفته است.

تاراسی زنجان را استانی پیش‏رو در بخش شیلات عنوان کرد و گفت: زنجان از استان‎های موفق در بخش آبزی‏‎پروری محسوب می‏شود.

معاون برنامه‏ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان افتتاح پروژه‏ها در بخش شیلات را موجب توسعه بیشتر این بخش دانست و تاکید کرد: با افتتاح این طرح‏ها ظرفیت‏های این بخش تقویت می‏شود.

وی از افتتاح 13 پروژه در بخش تولیدات گیاهی خبر داد و خاطرنشان کرد: این پروژه‏ها نیز در راستای توسعه بخش تولیدات گیاهی موثر خواهد بود.

تاراسی با بیان اینکه در بخش آب و خاک نیز پروژه‏های خوبی به مرحله بهره‏برداری رسیده است، یادآور شد: 40 پروژه در بخش آب و خاک استان به بهره‏برداری رسیده است.

معاون برنامه‏ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به بخش دام و طیور نیز اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز پروژه‏های خوبی به بهره‏برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه واحدهای گوشتی، بره‏پروری و پرورش ماهیان سرد آبی از جمله طرح‏های افتتاحی هستند، اظهار کرد: افتتاح این طرح‏ها در توسعه کشاورزی استان موثر است.

تاراسی تولید ورمی کمپوست را از دیگر پروژه‏های افتتاحی دانست و تاکید کرد: از دیگر پروژه‏های افتتاحی می‏توان به پرورش قارچ خوراکی، کانال انتقال آب، لوله‎گذاری و لایروبی قنات اشاره کرد.

معاون برنامه‏ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از بهره‏برداری سایت زنبور‏داری در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: استخر ذخیره آب نیز از دیگر پروژه‏های افتتاحی بوده است.

وی به تعداد پروژه‏های سرمایه‏گذاری شده در بخش کشاورزی اشاره کرد و یادآور شد: 170 مورد از پروژه‏های افتتاحی به صورت سرمایه‌گذاری بوده است.

تاراسی با بیان اینکه از این تعداد پروژه‏ها 40 مورد به صورت عمرانی بوده است، افزود: این پروژه‏ها به صورت عمرانی و تولیدی بوده است.

معاون برنامه‏ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به اعتبارات تخصیصی برای بهره‏برداری از این 210 پروژه اشاره کرد و یادآور شد: 134 میلیارد ریال برای بهره‏برداری از این پروژه‏ها هزینه شده است.

وی توسعه کشاورزی استان را در گرو توجه به همه بخش‏ها دانست و تاکید کرد: این طرح‏های افتتاحی موجب توسعه بیشتر بخش کشاورزی استان خواهد شد.

تاراسی با بیان اینکه این طرح‏ها موجب اشتغالزایی مناسبی شده است، گفت: با بهره‌برداری از این طرح‏ها 425 نفر در بخش‏های مختلف کشاورزی مشغول به کار خواهند شد.

انتهای پیام/73007/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول