اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام صنفی کشاورزی رامهرمز خواستار شد

تامین به موقع نهاده‌ها و سموم کشاورزی در رامهرمز/ اعطای تسهیلات کم بهره به کشاورزان

رئیس نظام صنفی کشاورزی رامهرمز خواستار تامین به موقع نهاده‌ها و سموم کشاورزی در سال زراعی پیش‌رو توسط مسئولان شهرستان شد.

تامین به موقع نهاده‌ها و سموم کشاورزی در رامهرمز/ اعطای تسهیلات کم بهره به کشاورزان

ستار کلانتر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامهرمز اظهار کرد: در سال زراعی که در حال پشت سر گذاشتن آن هستیم کمبود بذر بوجاری شده از مشکلاتی بود که با همکاری جهادکشاورزی و اداره تعاون روستایی رفع شد.

وی افزود: در همین راستا از بذرهای بوجاری شده در شهرستان و وارد کردن از شهرستان‌های دیگر توانستیم نسبت به رفع این مشکل اقدام کنیم.

رئیس نظام صنفی کشاورزی رامهرمز تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات عمده کشاورزان که خیلی چشمگیر است بالا رفتن بی‌رویه قیمت انواع کود شیمیایی است که کشاورزان را آزار می‌دهد.

 وی ادامه داد: بسیاری از کشاورزان حتی از کود پایه و سرک به نسبت کمتری استفاده کردند و همین امر مشکلاتی را برای آنان ایجاد کرده است.

رئیس نظام صنفی کشاورزی رامهرمز خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکلات لازم است به طور جدی برای تامین نهاده‌های کشاورزی و ماشین آلات توام با یارانه و خرید و تهیه سموم کشاورزی تصمیماتی اتخاذ شود تا در فصل کشت با مشکل مواجه نشویم.

وی بیان کرد: این اقدام باید توسط مسئولان استان و شهرستان در ماه‌های مرداد و شهریور صورت پذیرد.

کلانتر در پایان گفت: در راستای ارتقای قدرت فعالیت بیشتر کشاورزان گندمکار، برنجکار و سایر محصولات بسیار ضروری است که تسهیلات کم بهره به طور نسبتا درازمدت از طریق کارگروه توسعه بخش کشاورزی و یا بانک کشاورزی برای کشاورزان شهرستان در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/72012/ر20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول