اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر صنایع جهاد کشاورزی اردبیل:

30 درصد محصولات کشاورزی اردبیل فرآوری می‌شود

مدیر صنایع سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: 30 درصد محصولات کشاورزی در استان اردبیل فرآوری می‌شود.

30 درصد محصولات کشاورزی اردبیل فرآوری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهمن بالایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: از کل محصولات 4 میلیون تنی کشاورزی در استان اردبیل حدود یک میلیون و 200 هزار تن فرآوری شده و در قالب صنایع تبدیلی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی اهمیت صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات متنوع زراعی، باغی و دامی را خاطرنشان کرد و یادآور شد: تقویت این حوزه علاوه بر برقراری آرامش و امنیت غذایی مناسب در اشتغالزایی و همچنین حمایت از صاحبان سرمایه و صنعتگران بسیار موثر و مفید خواهد بود.

مدیر صنایع سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: ما در قالب توسعه بخش کشاورزی اعطای تسهیلات کم‌بهره را در اولویت جدی قرار دادیم به طوری‌که متقاضیان این بخش به بانک‌ها معرفی شدند تا از تسهیلات مورد نظر استفاده کنند.

بالایی گفت:‌ همچنان تقویت صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی جزو اولویت‌های ماست که از جمله آنها می‌توان اولویت صنایع فرآوری در بخش سیب‌زمینی، دانه‌های روغنی، محصولات لبنی، گوشت سفید، گوشت قرمز، تخم‌مرغ و تولید کودهای آلی را می‌توان نام برد.

این مسئول ادامه داد: ما با همراهی سرمایه‌گذار قطعاً در این مسیر می‌توانیم اهداف خود را محقق کنیم که البته در این بین باید مشوق‌های حمایتی و پشتیبانی از سرمایه‌گذاران را سرعت و قوتی مضاعف ببخشیم.

مدیر صنایع سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: ‌اولویت توسعه استان اردبیل اولویت کشاورزی است و ما تنها با تکیه بر این اولویت می‌توانیم هم معضل بیکاری و هم مشکلات ناشی از طرح‌های اشتغالزایی با حضور سرمایه‌گذاران را برطرف کرده و نسبت به تقویت این حوزه کمک کنیم.

بالایی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت: در تمام دنیا امروز صنایع تولیدی و بسته‌بندی آن هم به شکل نوین جزو اولویت‌ها و دستور کار است که در همین راستا در استان اردبیل برخی واحدها شکل گرفته به طوری که بیش از 166 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی که قادر هستند 30 درصد محصولات ما را فرآوری کنند فعالیت کرده و مشغول کار هستند.

انتهای پیام/62005/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول