اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان گرمی:

کل تولیدات کشاورزی گرمی 250 هزار تن است

فرماندار شهرستان گرمی گفت: کل تولیدات بخش کشاورزی در شهرستان گرمی بیش از 250 هزار تن است که این میزان تولیدات عمدتاً مربوط به بخش زراعی به ویژه گندم و جو است.

کل تولیدات کشاورزی گرمی 250 هزار تن است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل محمود علایی عصر امروز در همایش فارغ‌التحصیلان، تولیدکنندگان و زارعان ممتاز بخش کشاورزی و در تجلیل از فعالان این بخش همزمان با هفته جهاد کشاورزی در گرمی اظهار داشت: یکی از اولویت‌های توسعه شهرستان گرمی اولویت آب و خاک و تولیدات متنوع بخش کشاورزی است که پیش‌بینی می‌شود مسیر توسعه شهرستان گرمی از بخش کشاورزی عبور ‌کند.

وی تصریح کرد: در این شهرستان 120 هزار و 600 هکتار اراضی قابل کشت وجود دارد که 11 هزار هکتار آن آبی و مابقی دیمی می‌باشد که در این اراضی محصولات متنوع نظیر گندم، جو و حبوبات تولید می‌شود.

علایی خاطر نشان کرد: زارعان و بهره‌برداران بخش کشاورزی در این شهرستان بیش از 250 هزار تن سالانه محصول تولید می‌کنند که این محصولات اغلب از کیفیت خوب و ممتازی برخوردار هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار گرمی در ادامه اضافه کرد: در کنار این ظرفیت و توانمندی‌ها نباید از بخش باغات و همچنین دامپروری و بخش تولیدات دامی غفلت کنیم که خود منبع درآمد برای روستاییان و همچنین فعالان این بخش است.

وی ظرفیت فارغ‌التحصیلان این بخش را بسیار ممتاز و خطیر توصیف کرد و ادامه داد: اگر بتوان از نیروهای فارغ‌التحصیل دانشگاهی و با تجربه در این بخش در ارتقای تولید استفاده کرد قطعاً تولیدات افزایش یافته و یک تنوع محصولی را در تمام بخش‌ها و جنبه‌ها شاهد می‌باشیم.

در ادامه این مراسم معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در سخنانی گفت: در استان اردبیل شش میلیون دام سبک و سنگین وجود دارد.

علیرضا توانا افزود: 600 واحد دامداری صنعتی در استان اردبیل فعالیت می‌کنند که بخش عظیمی از تولیدات لبنی استان از این طریق تأمین و راهی بازار مصرف می‌شود.

وی حمایت همه‌جانبه از کشاورزان و دامداران را با پرداخت تسهیلات مناسب و کم بهره یادآور شد و تصریح کرد: بیش از 132 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به کارآفرینان و تولیدکنندگان در این بخش اعطا شده که اگر همه فعالان از این تسهیلات بهره‌مند شوند در کنار نوسازی توانمندی‌های بخش کشاورزی، یک جهش تولید را در تمام زمینه‌ها شاهد و ناظر می‌باشیم.

انتهای پیام/62003/ک30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول