اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی کهگیلویه:

سوء‌مدیریت در واگذاری اراضی ملی عامل رکود بخش کشاورزی کهگیلویه است

نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی کهگیلویه گفت: بی‌تدبیری و سوء‌مدیریت در واگذاری اراضی ملی و تسهیلات باعث عدم کارایی بخش کشاورزی در کهگیلویه شده است.

سوء‌مدیریت در واگذاری اراضی ملی عامل رکود بخش کشاورزی کهگیلویه است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی مؤمن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه  اظهار داشت: رشد بخش کشاورزی به عنوان بستری برای کسب اهداف توسعه امری ضروری قلمداد می‌شود.

وی کشاورزی و دامداری را دو شغل اثرگذار در تحول اقتصادی دانست و تصریح کرد: اگر این دو شغل به صورت مکانیزه و تحت نظر کارشناسان اداره شود، باعث رونق اقتصاد خواهند شد.

نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی کهگیلویه نقش کشاورزان و دامداران در حرکت چرخه اقتصاد را بی‌بدیل توصیف کرد و گفت: یک بخش سازمان‌یافته و یکپارچه کشاورزی می‌تواند در افزایش میزان اشتغال و درآمد، ایجاد پیوندهای اقتصادی مهم در زنجیره تولید و ایجاد تأثیرات مثبت در محیط زیست کمک شایانی کند.

وی با بیان این‌که بیش از 80 درصد مواد غذایی مردم از بخش کشاورزی تأمین می‌شود، عنوان کرد: مهمترین عرصه اشتغالزایی در دو بخش کشاورزی و دامپروری است.

مؤمن‌زاده با تأکید بر لزوم فعال‌سازی بخش کشاورزی در کهگیلویه تصریح کرد: در صورت تخصیص اعتبار به این بخش زمینه اشتغال بیش از 20 هزار نفر در شهرستان فراهم خواهد شد.

این کارشناس حوزه جهاد افزود: باید کاری کنیم که سقف تولیدات کشاورزی و دامداری بالا برود و اقتصاد شهرستان را رونق بخشیم.

مؤمن‌زاده سوء‌مدیریت در واگذاری اراضی ملی و تسهیلات این بخش را از عوامل توسعه‌نیافتگی شهرستان دانست و گفت: در صورت سرمایه‌گذاری درست و کارشناسی در بخش کشاورزی وابستگی به واردات قطع خواهد شد.

وی افزود: تنها در صورتی بهره‌وری در بخش کشاورزی خواهیم داشت که تسهیلات در اختیار افراد کاردان و متخصص قرار گیرد.

انتهای پیام/82016/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول