اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار مرکزی:

جهادگران عرصه کشاورزی پیشتاز عرصه حماسه اقتصادی هستند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار مرکزی گفت: امروز جهادگران با حضور پررنگ خود در عرصه کشاورزی نقش مهمی در تحقق حماسه اقتصادی دارند.

جهادگران عرصه کشاورزی پیشتاز عرصه حماسه اقتصادی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سعید آقاصادقی ظهر امروز در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان نمونه بخش کشاورزی استان مرکزی، اظهار داشت: جهادگران عرصه کشاورزی پیشتاز عرصه حماسه اقتصادی هستند و در عرصه کشاورزی تأمین مواد غذایی به عنوان بالاترین نیاز جامعه را برعهده دارند و ایثارگرانه در برابر دشمنانی چون بی‌آبی و خشکسالی ایستاده‌اند.

وی، کار و تلاش را عامل اصلی پیشرفت ملت‌ها عنوان کرد و افزود: اصلی‌ترین نقطه ضعف و عامل عقب‌ماندگی کشورها و جهان سومی شدن ملت‌ها تنبلی، تن‌پروری و عدم میل و رغبت افراد به کار، تلاش  و فعالیت است. 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار مرکزی با بیان اینکه بیکاری از اساسی‌ترین معضلات جامعه امروز است، بر لزوم توجه بیشتر به بخش‌های کارآفرینی و تأمین فضاهای کسب و کار در جامعه تأکید کرد و ادامه داد: باید به  توسعه متوازن امکانات در شهرها و روستاها و رشد و توسعه روستاها در کنار شهرها توجه بیشتری شود تا جوانان فضای روستاها را ترک نکنند.

آقاصادقی، پیشرفت جامعه را در گرو ایجاد انگیزه و حرکت مردم به سمت کار و فعالیت عنوان کرد و بیان داشت: در ایجاد فضای کسب و کار سرمایه‌گذاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی بیان کرد: سرمایه‌گذاری نیازمند امنیت و تضمین است و متأسفانه گاهاً با نگاه‌های نامناسبی که به سرمایه‌گذار می‌شود، از میزان انگیزه آنان به سرمایه‌گذاری کاسته می‌شود.

آقاصادقی با بیان اینکه ایران با داشتن یک درصد جمعیت جهان بیش از هفت درصد منابع معدنی دنیا را در اختیار دارد، گفت: با توجه به این آمارها مردم ایران باید هفت برابر مردم دنیا در رفاه باشند که به دلیل پایین بودن نرخ بهره‌وری این امر تاکنون محقق نشده است.

وی اذعان داشت: در سال‌های اخیر حرکت‌های بزرگی در زمینه‌های علمی، مهارتی، کسب دانش در عرصه‌های اقتصاد، صنعت و کشاورزی به عنوان اولویت کشور انجام شده است که می‌تواند این یک رویکرد جهادگونه، بسترساز تحقق این مهم شود.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان مرکزی نیز در این مراسم از پرداخت یک هزار و 332 میلیارد ریال تسهیلات کشاورزی در قالب یک هزار 709 طرح کشاورزی  در استان خبر داد.

محسن صفدری با اشاره به هشتادمین سالگرد تأسیس بانک کشاورزی گفت: بانک کشاورزی در راستای خدمت رسانی بهینه به کشاورزان و بهره‌برداران این حوزه به عنوان اهرمی موثر و توانمند آنان را در رسیدن به اهداف کلان کشور در بخش تولید و سرمایه گذاری حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه بانک کشاورزی همواره در کنار فعالان بخش کشاورزی بوده و تاثیر این بانک در تولید و توسعه بخش کشاورزی بر همگان مشهود است خاطر نشان کرد: با حمایت بانک کشاورزی در قالب پرداخت تسهیلات به فعالان کشاورزی محصولات کشاورزی، دام و طیور، صنایعی تبدیلی و گل و گیاه افزایش یافته است.

در این آیین که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی برگزار شد از 51 کشاورز برتر استان مرکزی تقدیر شد.

انتهای پیام/87001/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول