اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با نیمه شعبان صورت می‌گیرد

برگزاری همایش 32 زوج جوان در خراسان جنوبی

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی گفت: همایش 32 زوج جوان از سادات، طلبه و ایتام همزمان با نیمه شعبان در این استان برگزار می‌شود.

برگزاری همایش 32 زوج جوان در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، فرشته اسدزاده عصر امروز در نشست خبری ضمن تبریک خلق حماسه 24 خرادماه، اظهار کرد: مشارکت بالای مردم در انتخابات باعث  شور و نشاط سیاسی گردید.

وی ادامه داد: همچنان‌که خلق حماسه سیاسی دشمنان انقلاب را مایوس کرد باید تلاش شود که  فرهنگ اجتماعی هم در جامعه نهادینه شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به همایش ترویج ازدواج آسان جوانان در استان، گفت: اجرای طرح تحول اجتماعی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقاء امنیت عمومی سطح جامعه از طرح‌‌های ملی محوله وزارت کشور است .

اسدزاده با اشاره به طرح تحکیم خانواده و کاهش طلاق، تصریح کرد: با هدف سازماندهی خیرین و سازمان‌های مردم نهاد و بهره‌برداری از ظرفیت‌های استانی همایش 32 زوج جوان از سادات، طلبه و ایتام همزمان با میلاد حضرت قائم(عج) در مزار شهدای باقریه بیرجند برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان مردم نهاد آبشار عاطفه‌ها در تحقیق و انتخاب تمامی زوج‌های نقش سازنده‌ای داشته است، افزود: موسسه آبشار عاطفه‌ها برای تامین نظر موقوفه برای تسهیل ازدواج با اداره کل اوقاف و امور خیریه هماهنگ است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی اضافه کرد: سازمان مردم نهاد آبشار عاطفه‌ها در تهیه جهیزیه مشارکت دارد و دارالشفاء فاطمه زهرا(س)، حوزه علمیه خواهران و موسسه خیریه کارآفرین از شبکه‌های فعال ازدواج به عنوان معرفی زو‌ج‌ها در یک برنامه موازی با دفتر امور اجتماعی همکاری لازم را داشته‌اند.

اسدزاده اذعان داشت: برای زوج‌های جوانی که از ابتدای سال91 تاکنون تحت حمایت موسسه‌های امور خیریه ازدواج ساده‌ای داشته‌اند روز شنبه چهار تیرماه کارگاه آموزشی با حضور حجت‌السلام مهجوری برگزار می‌شود که در این کارگاه به زوج‌ها مشاوره‌های فردی، پزشکی و ژنتیکی، مشاوره‌های دانش بنیاد، تسهیل ارتباط با خانواده و مسایل اقتصادی آموزش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه  بطور متوسط به هر زوج جوان یک میلیون و240 هزار تومان جهیزیه اهداء می شود، گفت: با توجه به اعلام نیاز زوج‌ها، اقلامی از جمله یخچال، فرش، ماشین لباسشویی با 35 تا 40 درصد تخفیف تهیه شده است که به آنها اهدا می‌‌شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی به حرکت کاروانی جهیزیه‌های 32 زوج جوان اشاره کرد و یادآور شد: این کاروان با دو هدف ظاهری به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی برای تسهیل ازدواج جوانان و تلویحی ضمنی به منظور ترویج فرهنگ وقف و احیا سنت الهی با هدایت نیت واقفان به سمت مسائل اجتماعی است.

اسدزاده در رابطه با موازی‌کاری سازمان‌ها و نهادهای مربوط به ازدواج جوانان خاطرنشان کرد: مقرر شده در جلسه ویژه‌ای این موضوع بررسی و نتایج آن به اطلاع عموم برسد.

انتهای پیام/69014/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول