اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله شفیعی مطرح کرد

شکست ازدواج‌های با مهریه بالا

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: هر ازدواجی که با مهریه بالا شکل بگیرد به شکست می‌انجامد.

شکست ازدواج‌های با مهریه بالا

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله سیدعلی شفیعی در جلسه مجمع عمومی جامعه سردفتران ازدواج و طلاق خوزستان که در سالن آمفی تئاتر سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد با بیان اینکه هر ازدواجی که با مهریه بالا شکل بگیرد به شکست می‌انجامد اظهار کرد: اسلام بر سهولت امر ازدواج تاکید فراوانی دارد.

*ازدواج بدون مهریه

وی با بیان اینکه تشکیل خانواده از نظر اسلام بی‌اندازه مهم است افزود: سردفتران باید برای اجرای خطبه عقد تمام جهات را لحاظ کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر ازدواجی صورت بگیرد که طرفین شرط بگذراند مهریه‌ای نباشد آن ازدواج صحیح است.

*شکست در ازدواج‌های با مهریه بالا

وی حضور شاهدان برای ثبت ازدواج را یک کار مستحبی عنوان کرد و گفت: اگر برای ثبت عقد شاهدی وجود نداشته باشد آن ازدواج نیز صحیح است.

شفیعی در ادامه از سنگین بودن مهریه‌ها به شدت انتقاد کرد و گفت: بدون شک هر ازدواجی که با مهریه بالا آغاز شود به شکست می‌انجامد.

*سنگ بنای اختلافات

وی تاکید کرد: مهریه‌های بالای سنگ بنای اختلافات در همان اول زندگی بین زوجین خواهد بود که سردفتران باید برای پایین آمدن مهریه‌ها کمک کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد که ما ندیدیم مهریه‌ای بالا باشد ولی در بین زوجین اختلافی به‌وجود نیاید.

وی خطاب به سردفتران خوزستان گفت: باید سردفتران ثبت ازدواج، زوجین را نصیحت کنند تا مهریه‌های پایین را لحاظ کنند.

شفیعی با بیان این مطلب که باید تلاش شود طلاقی صورت نگیرد خاطرنشان کرد: در طول عمرم حتی برای یک بار زوجی را طلاق نداده‌ام و حتی شاهد اجرای طلاق هم نبودم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: مهریه‌هایی که لحاظ می‌شود باید پرداخت شود و تمام سخت‌گیری‌هایی که صورت می‌گیرد به خاطر این است که مرد به زن بدهکار است و باید مهر را بپردازد.

انتهای پیام/72010/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول