اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم عنوان کرد

فعالیت 8 بانک در پرداخت وام ازدواج به جوانان قمی

مدیرکل ورزش و جوانان و دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم از فعالیت هشت بانک در قم در ارائه وام ازدواج به زوج‌های جوان قمی خبر داد.

فعالیت 8 بانک در پرداخت وام ازدواج به جوانان قمی

عباس جهان‌بینی امروز در تشریح برنامه‌های این ستاد برای ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به زوج‌های جوان قمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم عنوان داشت: در نخستین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم مقرر شد دبیرخانه این ستاد با همکاری دستگاه‌های مربوطه و تشکیل جلسات تخصصی، پیگیر مشکلات وام ازدواج جوانان استان قم باشد.

دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم بیان داشت: در نخستین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم مقرر شد با تشکیل کمیته‌ای ویژه در دفتر امور اقتصادی استانداری استان قم بر چگونگی اعطای تسهیلات ازدواج جوانان به طور مستمر نظارت شود.

وی یادآور شد: همچنین قرار شده است که بانک‌هایی که در این زمینه دارای عملکرد مثبت و مناسبی باشند مورد تشویق قرار بگیرند، ضمن اینکه با بانک‌های عاملی که در پرداخت وام ازدواج زو‌ج‌های جوان کوتاهی و قصور کرده‌اند برابر مقررات رفتار شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم اضافه کرد: بر این اساس هم‌اکنون بانک‌های ملت، ملی، مسکن، سپه، کشاورزی، صادرات، پست بانک و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قم دارای اعتبار تسهیلات وام قرض الحسنه ازدواج به جوانان قمی هستند.

وی با تاکید بر نظارت جدی ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم بر این موضوع ادامه داد: به منظور دیده‌بانی مشکلات اعطای تسهیلات ازدواج جوانان و پیگیری رفع موانع مذکور اداره کل ورزش و جوانان اقدام به راه‌اندازی سامانه ثبت مشکلات تسهیلات ازدواج جوانان کرده است.

جهان‌بینی خاطرنشان کرد: بنابراین افرادی که در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستند، می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل ورزش و جوانان استان قم به آدرس الکترونیکی Ghomsport.ir با ثبت مشخصات، مشکلات خود را طرح و متعاقباً پاسخ خود را از همین طریق دریافت کنند.

وی تصریح کرد: در سال قبل که به فرموده مقام معظم رهبری سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی بود بیش از 15 هزار و 400 نفر در استان قم موفق به اخذ وام ازدواج شده‌اند در حالی که آمار افرادی که در این سال مشمول وام ازدواج بوده‌اند بیش از 250 هزار نفر بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم در ادامه با اشاره به وام‌های پرداخت شده به زوج‌های جوان در قم عنوان کرد: بر این اساس حدود 10 هزار نفر از کسانی که متقاضی و واجد شرایط وام ازدواج بوده‌اند به دلیل محدودیت در سقف اعتبارات قرض‌الحسنه موفق به دریافت وام ازدواج قرض‌الحسنه نشده‌اند.

وی اضافه کرد: بر اساس آخرین گزارش اخذ شده از شورای هماهنگی بانک‌های استان قم در حال حاضر جوانانی که واجد شرایط لازم هستند می‌توانند با مراجعه به سایت بانک مرکزی نسبت به ثبت نام تسهیلات قرض الحسنه ازدواج اقدام کنند.

انتهای پیام/78002/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول