اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش میدانی فارس

مردم قزوین از رئیس جمهور آینده خود چه می‌خواهند

ایجاد دانشگاه‌های معتبر، توجه به اشتغال، اقتصاد و ازدواج و نظارت جدی بر عملکرد مسئولان و فعالان تجاری، بخش عمده خواسته قزوینی‌ها از رئیس جمهور آینده است.

مردم قزوین از رئیس جمهور آینده خود چه می‌خواهند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در نظام دموکراسی که نظام اسلامی ایران هم نمونه‌ای از آن است، مردم بر اساس اعتمادی که به مسئولان دارند، اداره امور خود را به شخصی واگذار می‌کنند که معتقدند می‌تواند با انتصاب کارگزارانی در مدیریت مملکت خود موفق عمل کند.

در انتخابات پیش‌رو نیز که مردم ایران قصد دارند برای یازدهمین بار با آرای خود چنین شخصی را انتخاب کنند، بدون شک خواسته‌هایی از رئیس جمهور آینده خود دارند و انتظارشان تلاش مدیر ارشد اجرایی کشور برای برآورده کردن آن‌هاست.

اعظم رفیعی، دانش‌آموز مقطع دبیرستان انتظار دارد حال که رشته تحصیلی خود را در دبیرستان، انتخاب و برای آینده خود تصمیم‌گیری کرده است، عملکرد رئیس جمهوری که بناست در چهار سال آینده، کشور را مدیریت کند، به نحوی باشد که مشکل فعلی اشتغال حل شود تا رأی‌اولی‌های امروز در هنگام پایان تحصیلات خود به اندازه جوانان فعلی دغدغه بیکاری نداشته باشند.

رفیعی با اشاره به نبود دانشگاه فرهنگیان (تربیت معلم) برای دختران در قزوین، می‌افزاید: از رئیس جمهور آینده می‌خواهم در چهار سال پیش رو با احداث دانشگاه‌هایی معتبر در تمام شهرها، شرایط تحصیل دانشجویان دختر را رشته مورد علاقه و البته در شهر محل زندگی خود آنان فراهم کند.

آقایی حدود 40 ساله نیز به خبرنگار فارس در قزوین مشکلات اقتصادی را در تأمین معاش خانواده مورد توجه قرار می‌دهد و عنوان می‌کند: پیش از بروز تورم شدید در کشور همیشه توان خرید و یا پس‌انداز کردن بخشی از درآمد ماهانه را داشتم؛ اما در حال حاضر به دلیل مشکلات اقتصادی، درآمد روزانه من همچون بسیاری دیگر از افراد جامعه فقط صرف تأمین نیازهای روزمره می‌شود.

این راننده تاکسی که از بیان نام خود امتناع می‌کند، ادامه می‌دهد: با شرایط موجود شخصی باید انتخاب شود که جوان باشد و به واسطه همین ویژگی بتواند ضمن توجه ویژه به مشکلات معیشتی مردم، دیگر خواسته‌ها و رفع مشکلات مردم را در ابعاد گوناگون پیگیری کند.

رقیه احمدزاده دیگر شهروند قزوینی با وجود شاغل بودن، بیکاری دیگر افراد طیف سنی خود را دغدغه مهم و همیشگی خود ذکر و انتظار خود را از رئیس جمهور، ساماندهی به معیشت، اشتغال و ازدواج جوانان عنوان می‌کند.

احمدزاده که به گفته خودش دوره عقد بستگی را پشت سر می‌گذارد، اظهار می دارد: با توجه به تورم و مشکلات اقتصادی کشور، تهیه جهیزیه معمولی برای آغاز زندگی به مبالغ زیادی پول نیاز دارد و بدیهی است در شرایطی که بسیاری از مردم در تأمین هزینه‌های معمول زندگی با مشکل مواجه هستند، رئیس جمهور آینده باید توجه زیادی به رفع مشکلات ازدواج جوانان داشته باشد.

وی همچنین بر لزوم نظارت جدی رئیس جمهور آینده بر عملکرد دستگاه‌های خرد اجرایی تأکید می‌کند و می‌گوید: گاه دیده می‌شود برخی از کسبه با تعطیلی واحد تولیدی و تجاری خود، برای گران‌تر کردن کالاها و کسب سود بیشتر، تلاش می کنند که این امر احتکار غذای مردم محسوب می‌شود و نشانگر آن است که رفع مشکلات اقتصادی مردم، توجه به نحوه عملکرد واحدهای بزرگ و کوچک را می‌طلبد.

نجف‌‌علی حسین‌پور با 62 سال سن به بیکاری فرزندش در کنار بسیاری دیگر از جوانان اشاره و بیان می کند: با داشتن پنج فرزند بازنشسته شده‌ام و از آنجا که می‌بینم همه مردم گرفتار مشکل تورم هستند، انتظار دارم، رئیس جمهور آینده کشور به وعده‌های تبلیغاتی خود به ویژه در زمینه دو موضوع عمده بیکاری و اقتصاد عمل کند.

عده‌ای دیگر همچون خانم نایب‌لویی، 47 ساله و خانه‌دار نیز معتقدند کشور باید به طور کامل اسلامی شود و رئیس جمهور هم از نظرات رهبر پیروی کند؛ چراکه مملکت جای قهر و آشتی نیست.

انتهای پیام/77011/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول