اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مازندران پیشتاز در حماسه سیاسی-86

روحانی: شورای نگهبان در صلاحیت‌ها هیچ مصلحتی را بر مصلحت نظام ترجیح ندهد

امام جمعه بابل گفت: تقاضای مردم از شورای نگهبان این است که قدرتمندانه وظیفه قانونی خود را با دقت و قدرت اعمال کند و در این زمینه هیچ مصلحتی را بر مصلحت نظام اسلامی ترجیح ندهد.

روحانی: شورای نگهبان در صلاحیت‌ها هیچ مصلحتی را بر مصلحت نظام ترجیح ندهد

حجت‌الاسلام حسن روحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: ثبت‌نام برخی از افراد ثبت‌نام بی‌جایی بود و پیدا بود که این افراد صلاحیت حضور و احراز این مسئولیت را ندارند اما افراد دیگری که کاندیدای ریاست جمهوری هستند از جریانات موجود در کشور هر کدام نماینده‌ای فرستادند و سعی کردند به صورت فعال در انتخابات شرکت کنند.

وی افزود: این نقطه مثبت در انتخابات است و این حضور می‌تواند این مژده را به جامعه بدهد که حضور حماسی در انتخابات صورت می‌گیرد و حماسه ملی امسال ما در مسئله انتخابات تجلی پیدا می‌کند که فارق از اینکه کسانی به نفع دیگری کنار کشیدند و فعل و انفعالاتی ممکن است در چند روز دیگر صورت بگیرد.

امام جمعه بابل یادآور شد: امروز تمام چشم‌ها معطوف به شورای نگهبان است که مسئولیت تأیید و یا رد افراد برعهده دارد که در این زمینه باید نظر خود را بدهد و امروز نه از زبان خودم بلکه از زبان مردم که در این چند روز فراوان ابراز نگرانی کرده‌اند می‌گویم که مبادا شورای نگهبان نسبت به این مسئله بی‌توجهی کند و مصلحت‌ها را در نظر بگیرد و حقیقت را به ظهور نرساند.

وی گفت: تقاضای مردم این است که قاطعانه و قدرتمندانه وظیفه قانونی خود را با دقت و قدرت اعمال کند و در این زمینه هیچ مصلحتی را بر مصلحت نظام اسلامی ترجیح ندهد.

این مسئول گفت: مهم‌ترین و ارزشمندترین مصلحت برای این امت مصلحت خود نظام اسلامی و ارزش‌های نظام اسلامی و مصلحت ولایت فقیه و شخص رهبر معظم انقلاب است و اینها از مصالح بزرگ و برجسته نظام اسلامی است.

وی ابراز داشت: رئیس جمهور در عین نگاه به مسائل اقتصادی و سیاسی باید حافظ ارزش‌های بزرگ انقلاب باشد.

وی ادامه داد: در راس انتظارات ما از رئیس جمهور همگامی او با رهبر معظم انقلاب جزو مسائلی است که مردم ابدا انتظار فراموشی آن را ندارند.

روحانی تصریح کرد: اعضای شورای نگهبان اگر خدای ناکرده حس کردند برخی از این افراد نمی‌توانند این همراهی و همگامی را داشته باشند تقاضای مردم این است که قاطعانه مهر رد صلاحیت بر آنها زده شود.

وی اذعان داشت: این رد صلاحیت‌ها به معنای رد صلاحیت کامل آنها نیست بلکه شخصیت آنها محفوظ است، صحبت بر سر ریاست جمهوری است و ممکن است برای برخی مصلحت حضور در این زمینه وجود نداشته باشد و هر یک از این افراد دارای شخصیتی برای خود هستند و رد صلاحیت به معنای رد کامل آنها نیست و صلاحیت خودشان در جای خود محفوظ است اما در عین حال ممکن است برخی دیگر از آنها در این مقطع شایسته‌تر باشند.

روحانی گفت: مردم تقاضا دارند که این امر مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/86009/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول