اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول فعالیت‌های اردویی آموزش و پرورش قزوین خبر داد

برپایی 200 پایگاه تابستانی در مدارس قزوین

مسئول فعالیت‌های اردویی آموزش‌ و پرورش استان قزوین گفت: امسال 200 پایگاه اوقات فراغت تابستانی در مدارس استان قزوین برپا می‌شود.

برپایی 200 پایگاه تابستانی در مدارس قزوین

عبدالله پیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه سال گذشته 192پایگاه اوقات فراغت تابستانی در مدارس استان قزوین تشکیل شده است، اظهار داشت: امسال این آمار به 200 پایگاه‌ افزایش یافته است.

وی برپایی پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی دانش‌آموزی را از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد و افزود: در این پایگاه‌ها در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان برنامه‌های مختلفی برنامه‌ریزی شده که برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

مسئول فعالیت‌های اردویی آموزش‌ و پرورش استان قزوین ابراز داشت: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، رشد همه جانبه شخصیت دانش‌آموزان و استمرار فعالیت‌های پرورشی و تربیتی دانش‌آموزان در فصل تابستان از جمله اهداف تشکیل پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی است.

این مسئول اضافه کرد: ارتقای دانش، بینش اعتقادی و اجتماعی و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، فرهنگی و هنری دانش‌آموزان از دیگر اهداف تشکیل پایگاه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزی در فصل تابستان است.

پیری با اشاره به اینکه سال گذشته 33 هزار و 203 دانش‌آموز در رشته‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، تربیتی و هنری در پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی ثبت‌نام کردند، عنوان کرد: 60 درصد از این دانش‌آموزان دختر و 40 درصد پسر بوده‌اند.

مسئول فعالیت‌های اردویی آموزش‌ و پرورش استان قزوین اظهار داشت: امسال اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین ظرفیت ثبت‌نام 18 درصد از دانش‌آموزان این استان را در پایگاه‌های اوقات فراغت دارد.

وی هنرستان فنی و حرفه‌ای، مدرسه‌ها، پایگاه‌های عمومی اوقات فراغت، کانون‌های فرهنگی و تربیتی، اردوگاه‌ شهید بابایی استان قزوین، کتابخانه مدارس، مجتمع و سالن‌های ورزشی را از جمله‌ فضاهای خواند که دانش‌آموزان برای انجام فعالیت‌های تابستانی به عنوان پایگاه‌های اوقات فراغت استفاده می‌کنند.

این مسئول یادآور شد: پایگاه بسیج دانش‌آموزی، پایگاه‌های سازمان هلال احمر، پایگاه پژوهش‌سراها، سالن سینما، مراکز اتحادیه و سازمان دانش‌آموزی و کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان نیز از جمله فضاهایی هستند که دانش‌آموزان از این مکان‌ها برای انجام فعالیت‌های تابستانی به نام پایگاه‌های اوقات فراغت استفاده می‌کنند.

این مسئول به شهریه کلاس‌های آموزشی در پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: هر کدام از این پایگاه‌ها در 14 مناطق آموزش و پرورش بر اساس شرایط مختلفی از جمله اقلیمی از دانش‌آموزان بابت ارایه کلاس‌های آموزشی و هنری مبالغی را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: این شهریه‌های دریافتی صرف تجهیز این پایگاه‌ها از جمله وسایل سرمایشی و برنامه‌های اردویی دانش‌آموزان می‌شود.

انتهای پیام/77009/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول