اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی:

طرح امداد و نجات تابستانه هلال‌احمر در استان مرکزی آغاز شد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی از آغاز طرح امداد و نجات تابستانه جمعیت هلال‌احمر در سراسر استان خبر داد.

طرح امداد و نجات تابستانه هلال‌احمر در استان مرکزی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مرتضی سلیمی در جمع خبرنگاران گفت: طرح امداد تابستانه طبق روال هر ساله با هدف افزایش توان امدادی جمعیت هلال‌احمر به اجرا در می‌آید.

وی تصریح کرد: این طرح از امروز آغاز شده و تا 31 شهریورماه ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی ادامه داد: به منظور اجرای هر چه بهتر این طرح 12 پایگاه امداد و نجات فعال‌سازی شده که از این تعداد 10 پایگاه ثابت و دو پایگاه نیز موقت است، علاوه بر این یک فروند بالگرد امدادی نیز در این طرح به کار گرفته خواهد شد.

سلیمی با بیان این‌که این طرح به منظور ارائه خدمات اولیه نجات و رها‌سازی و کمک‌های اولیه به مصدومین و مجروحین تصادفات جاده‌‌ای و ترافیکی همه ساله در تابستان برگزار می‌شود، افزود: طرح امداد و نجات تابستانی هلال‌احمر با افزایش شمار پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و استقرار نیروهای امدادگر و نجاتگر در محورهای مواصلاتی استان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح ارائه خدمات امدادی به مسافران جاده‌ای در قالب اجرای عملیات جست‌وجو، نجات، آزاد‌سازی، اطفای حریق، انتقال مصدومان در حوادث احتمالی و در مجموع رفاه حال و امنیت خاطر مسافرانی است که از طریق جاده سفر می‌کنند.

به گفته سلیمی ارائه خدمات اولیه نجات، رهاسازی، کمک‌های اولیه و درمان اضطراری مصدومان و همچنین همکاری در انتقال و جابه‌جایی مصدومان حوادث رانندگی با مجموعه پلیس‌راه و مرکز فوریت‌های پزشکی و از سوی دیگر ارائه خدمات امدادی اضطراری شامل اسکان و تغذیه در راه ماندگان از دیگر اهداف اجرای این طرح به شمار می‌رود.

انتهای پیام/87004/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول