اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون قرآنی تبلیغات اسلامی عنبرآباد خبر داد

وجود 30 خانه قرآن روستایی در عنبرآباد / آموزش 3 هزار قرآن‌آموز

مسئول کانون قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان عنبرآباد گفت: 30 خانه قرآن روستایی و 110 هیئت سیار قرآنی در این شهرستان فعال است.

وجود 30 خانه قرآن روستایی در عنبرآباد / آموزش 3 هزار قرآن‌آموز

علی سرحدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عنبرآباد از ایجاد دو مؤسسه قرآنی، سه خانه قرآن شهری و 30 خانه قرآن روستایی و 110 هیئت سیار قرآنی در این شهرستان از سال 88 تاکنون خبر داد.

وی اظهار داشت: این مؤسسات که نهادهای مردمی و خودجوش بوده و با یاری افراد خیرخواه حمایت می‌شوند، افزود: در این مؤسسات بیش از 3 هزار قرآن‌آموز آموزش دیده‌اند و در این میان سه حافظ کل، بیش از یک‌هزار نفر حافظ پنج جزء، 10جزء، 20 جزء و جزء 30 قرآن کریم هستند.

سرحدی بیان داشت: سال گذشته در طرح 1446 بیش از 800 نفر شرکت داشتند که در این طرح رتبه اول استانی در اجرای مطلوب کلاس‌های قرآنی و کسب بیشترین جوایز کشوری مسابقه پایانی این طرح از مؤسسه قرآنی امیرالمؤمنین این شهرستان بوده است.

وی اضافه کرد: در طرح تکریم چهره‌های قرآنی جنوب و جنوب شرق کشور که در آبان ماه 91 برگزار شد از این مؤسسه و خانه قرآن روستایی این شهرستان تقدیر به عمل آمد.

سرحدی عنوان کرد: امسال نیز در طرح 1447 بیش از یک‌هزار نفر شرکت کننده داریم که محوریت این طرح حفظ سراسری جزء 29 قرآن کریم است که در ماه مبارک رمضان در سراسر کشور از جمله این شهرستان اجرا می‌شود.

مسئول کانون قرآنی اداره تبلیغات اسلامی عنبرآباد از برنامه‌های در نظر گرفته شده در مؤسسات و خانه‌های قرآنی این شهرستان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها شامل تربیت قاری و حافظ کودک، نوجوان و جوان، برگزاری کرسی‌های تلاوت و کارگاه مهارت‌های زندگی قرآنی است.

سرحدی تصریح کرد: آموزش‌های عمومی قرآن شامل روخوانی، روان‌خوانی و مفاهیم، آموزش‌های تخصصی قرآن، برگزاری مسابقه قرآنی نورالهدی در ماه رمضان، برگزاری همایش فعالان قرآنی، برگزاری طرح تسنیم ویژه کارکنان دستگاه‌های فرهنگی، برگزاری همایش اساتید گفتمان دینی جنوب استان و برگزاری طرح 1447 از دیگر برنامه‌ها است.

انتهای پیام/2655/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول