اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کردستان:

25 هزار نفر زیرپوشش برنامه‌های قرآنی قرار می‌گیرند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: با ایجاد یک‌هزار و 200 کلاس در کانون‌ها به 25 هزار نفر از فراگیران قرآن، آموزش‌های لازم داده می‌شود.

25 هزار نفر زیرپوشش برنامه‌های قرآنی قرار می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قباد میمنت‌آبادی در دیدار فعالان قرآنی کردستان با نماینده ولی فقیه در این استان با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای فعالیت‌های فرهنگی خود در دولت‌های نهم و دهم برنامه‌های مناسبی را برای توسعه فعالیت‌های قرآنی تدارک دید اظهار کرد: بسترسازی فرهنگی در زیر چتر قرآن و تدوین نخستین سند جامع فرهنگ قرآنی از اهم این برنامه‌ها بوده است.

وی تصریح کرد: این موضوع همزمان با اولین روز حضور رهبر انقلاب در 22 اردیبهشت سال 88 اجرایی شد و در همین خصوص شورای ترویج معارف قرآنی نیز تشکیل شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، وظیفه مهم این شورا را کار در راستای تحقق تأکیدات رهبر انقلاب در خصوص لزوم وجود 10 میلیون حافظ قرآن در کشور عنوان و خاطرنشان کرد: این تعداد باید از جمعیت 50 میلیون نفری ایران که امکان فراگیری قرآن را دارند محقق شود.

فعالیت 14 مؤسسه قرآنی در کردستان

میمنت‌آبادی با تأکید بر رسالت سنگین این مجموعه اظهار کرد: در حال حاضر 14 مؤسسه قرآنی در کردستان وجود دارد که با افزایش آن به 24 مورد همه فعالیت‌های قرآنی استان هدایت و مدیریت خواهد شد.

وی از در حال تدوین بودن مراحل تشکیل صندوق حمایت از خادمان قرآن خبر داد و افزود: فعالیت‌های خود را در زمینه‌های آموزش، هنرهای قرآنی و حفظ و قرائت قرآن کریم سامان داده‌ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تصریح کرد: در صورت فراهم شدن بستر لازم برای ایجاد یک ساختمان ویژه می‌توان از تسهیلات و حمایت‌های وزارت ارشاد برای توسعه و تجهیز آن بهره برد.

فعالیت 300 کانون فرهنگی

میمنت‌آبادی با اشاره به وجود 300 کانون فرهنگی در کردستان که 200 مورد آن در روستا قرار دارد گفت: هرچند از برنامه عقب هستیم اما به نسبت کشور رشد خوبی داشته‌ایم.

وی به برخورداری 60 نفر از فعالان کانون‌های فرهنگی مساجد از مزایای بیمه اشاره کرد و گفت: در هر کانون استعداد تشکیل 2 کلاس را داریم که با ایجاد یک‌هزار و 200 کلاس در کانون‌ها به 25 هزار نفر از فراگیران قرآن، آموزش‌های لازم داده می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در ادامه با اشاره به انتخابات روز 24 خرداد ماه، گفت: حضور ملت پای صندوق‌های رأی موجب افزایش عزت ایران در جهان خواهد شد.

میمنت‌آبادی در پایان ابراز امیدواری کرد با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان و استکبار جهانی زده می‌شود.

انتهای پیام/79012/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول