اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مرحله دوم طرح ملی تربیت حافظان قرآن

4000 نفر از مردم استان مرکزی حافظ قرآن می‌شوند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: چهار هزار نفر از مردم این استان در مرحله دوم طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم، حافظ قرآن می‌شوند.

4000 نفر از مردم استان مرکزی حافظ قرآن می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام آیت‌الله عباسیان در جمع خبرنگاران گفت: طرح ملی تربیت حافظان قرآن از سال گذشته با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی همزمان با سراسر کشور در این استان کلید خورد.

وی تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور که مسئولیت توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی را بر عهده دارد، مسئولیت تربیت یک میلیون حافظ را ظرف مدت چهار سال عهده‌دار شد که خوشبختانه از این میزان چهار هزار نفر سهم استان مرکزی بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه طرح تربیت حافظان قرآن ویژه گروه‌های سنی کودکان و نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود،‌ خاطرنشان کرد: در این طرح نونهالان بین سنین هفت تا 12 سال اقدام به حفظ سوره‌های کوتاه قرآن کریم، نوجوانان 12 تا 18 سال جزء اول و جزء آخر همچنین افراد 19 سال به بالا دو جزء اول به همراه جزء آخر قرآن کریم را حفظ خواهند کرد.

عباسیان افزود: مرحله اول این طرح در ماه مبارک رمضان سال گذشته به مرحله اجرا در آمد.

وی با اشاره به آغاز ثبت‌نام مرحله دوم این طرح افزود: طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن با همکاری بقاع متبرکه، مؤسسات قرآنی و مراکز قرآنی وابسته به اوقاف به اجرا در می‌آید و از اول تیرماه شاهد کلید خوردن این طرح در استان خواهیم بود.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی مرحله دوم این طرح تا نیمه اول اسفند ماه ادامه دارد که در پایان از شرکت‌کنندگان آزمون کتبی و شفاهی گرفته می‌شود و گواهینامه پایان دوره اعطا خواهد شد.

عباسیان با تأکید بر اینکه این طرح باید در سطح جامعه گسترده شده و تمامی اقشار و گروه‌های سنی را در بر بگیرد، اظهار  داشت: طرح تربیت حافظان قرآنی از طرح‌‌های مهم اداره اوقاف و امور خیریه به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: خوشبختانه در مرحله اول شاهد استقبال خوب جوانان از اجرای این طرح بودیم.

انتهای پیام/87003/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول