اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره):

درس‌نامه تاریخ تفسیر قرآن منتشر می‌شود

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از چاپ درسنامه تاریخ تفسیر قرآن در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

درس‌نامه تاریخ تفسیر قرآن منتشر می‌شود

محمد روحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به کتاب درس‌نامه تاریخ تفسیر قرآن اظهار کرد: توجه اندیشمندان مراکز حوزوی و دانشگاهی به این کتاب و درخواست‌های مکرر سبب شد تا کتاب درس‌نامه تاریخ تفسیر قرآن به صورت متن درسی ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: قرآن درخور اعتمادترین منبع وحیانی است که انسان‌ها را به استوارترین روش زندگی دعوت می‌کند و انسان‌ها را از تاریکی‌ها نجات می‌دهد.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) یادآور شد: نخستین کسی که قرآن را تفسیر کرد رسول اکرم(ص) بود و پس از وی مفسران برگزیده خدا در واقع اهل بیت عصمت و طهارت(ع) عهده‌دار تفسیر بودند.

وی عنوان داشت: تاریخ تفسیر پس از این دوره دارای فراز و نشیب‌های فراوانی است بنابراین آگاهی از تاریخ تفسیر قرآن در تفسیر درست قرآن کریم و استفاده بهینه از آثار تفسیری نقش مهم و بسزایی دارد.

روحانی با اشاره به درس‌های کتاب تاریخ تفسیر قرآن گفت: در بخش کلیات مقصود از تفسیر در این درس‌نامه بیان شده و هر گونه ذکر معنا برای آیات تبیین شده است.

وی خاطرنشان کرد: تفسیر در عصر رسالت، تفسیر در حضور امامان معصوم یا مفسران برگزیده خدا، نقش مفسران برگزیده در تفسیر قرآن، مفسران تابعی و مفسران پس از تابعان تا عصر غیبت از جمله دروس این کتاب است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان داشت: مفسران عصر غیبت صغری، کتاب‌های تفسیری موجود شیعه از عصر غیبت صغری و کتاب‌های تفسیری اهل تسنن از عصر غیبت صغری از دیگر دروس ذکر شده در این کتاب به شمار می‌رود.

درسنامه تاریخ تفسیر قرآن توسط علی اکبر بابایی تألیف و از سوی حسن صادقی تلخیص و تنظیم شده و به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، سازمان سمت و انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در 6 هزار نسخه در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود.

انتهای پیام/78003/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول