اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با اعیاد شعبانیه صورت گرفت

نمایش قرآن‌های خطی منسوب به دستخط امام حسین(ع) و امام سجاد(ع) در موزه آستان قدس

رئیس سازمان کتابخانه‎ها، موزه‎ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: همزمان با اعیاد شعبانیه قرآن‌های خطی منسوب به دستخط امام حسین(ع) و امام سجاد(ع) در موزه آستان قدس رضوی به نمایش درآمد.

نمایش قرآن‌های خطی منسوب به دستخط  امام حسین(ع) و امام سجاد(ع) در موزه آستان قدس

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد زاهدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلوه‌های معنوی و هنری قرآن‌های خطی منحصربه‌فرد منسوب به دست خط امام حسین(ع) و امام سجاد(ع)، کتب خطی، چاپ سنگی و چاپی با موضوع ولادت، شخصیت، زندگانی، مناقب و کرامات حضرت سید الشهدا (ع)، حضرت سید ساجدین(ع) و حضرت ابوالفضل (ع) در قالب نمایشگاهی علمی، فرهنگی و معنوی به ‎مناسبت اعیاد شعبانیه از تاریخ 20 تا 27 خرداد ماه در تالار ورودی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شده و در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

وی افزود: در این نمایشگاه علاوه بر قرآن‎های خطی منحصر به فرد منسوب به دست خط مبارک امام حسین(ع) و امام سجاد (ع)، کتب خطی ارزشمندی مانند امام حسین(ع) و نبوه، بحارالانوار و سعادت الکونین در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

رئیس سازمان کتابخانه‎ها، موزه‎ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه از میان گنجینه کم‌نظیر کتب چاپ سنگی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، آثار ارزشمندی همچون ناسخ التواریخ، فلاح الایمان، سفینه النجاه، سعادت ناصری، جواهر الکلام فی سوانح الایام و نورالعین فی مشهد الحسین(ع) انتخاب و در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه حدود 250 جلد کتاب چاپی تالیف علما، فضلا، دانشمندان، اندیشمندان و نویسندگان معاصر پیرامون شخصیت، زندگانی، فضایل و کرامات سرور شهیدان امام حسین(ع)، سید الساجدین حضرت امام سجاد(ع) و علمدار صحرای کربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع)، نیز در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

زاهدی گفت: این نمایشگاه که به مدت یک هفته پذیرای عموم علاقه‌مندان و ارادتمندان به آستان مقدس ائمه‌اطهار (ع) است، می‎تواند به عنوان پایگاه پژوهشی مورد استفاده محققان، دانش پژوهان و علاقه‎مندان به آثار فرهنگی و معنوی قرار گیرد.

انتهای پیام/70002/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول