اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های قزوین عنوان کرد

اجرای طرح امید در زندان‌های قزوین

مدیرکل زندان‌های استان قزوین از اجرای طرح امید در زندان‌های این استان خبر داد و گفت: این طرح با هدف کسب مهارت‌های زندگی و توانایی حل منطقی مسائل برای زندانیان اجرا می‌شود.

اجرای طرح امید در زندان‌های قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین، حمیدرضا فراست‌طلب اظهار داشت: طرح امید برای افزایش خودآگاهی، خودباوری و تفکر خلاق زندانیان طراحی شده و به دنبال تغییر سطح اخلاقی و رفتاری مددجویان خواهد بود.

وی اضافه کرد: این طرح اقتباسی از روش‌های روان‌درمانی و گروه‌درمانی در زندان‌هاست و تلفیقی از برنامه‌های مذهبی، تربیتی و روانشناسی است.

مدیرکل زندان‌های قزوین بیان کرد: در اجرای این طرح به دنبال توانمندسازی مددجویان برای کنترل رفتارهای ناهنجار، برخورد منطقی با تعارضات و مشکلات و خود کنترلی در برابر آسیب‌های اجتماعی هستیم.

فراست‌طلب ادامه داد: این طرح همزمان در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با هدف پیشگیری و درمان و کاهش انگیزه ارتکاب جرم در حال اجراست و به طور هماهنگ تلاش می‌شود تا آسیب‌های اجتماعی بر اساس الگوهای مذهبی کنترل شود.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح، زندانیان در قالب گروه‌های مختلف با محوریت یک روانشناس دوره دیده به صورت کارگاهی و عملی، به طرح مشکلات خود پرداخته و با بررسی راهکارهای پیشنهادی، راه‌حل مناسب را  انتخاب و اجرا می‌کنند.

مدیرکل زندان‌های قزوین آسان بودن اجرای طرح امید برای همه زندانیان را از جمله ویژگی‌های این طرح برشمرد و افزود: طرح امید می‌تواند با تشکیل حلقه‌های گروهی به مسائل و مشکلات زندانیان کمک فراوانی کند.

انتهای پیام/77002/ب/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول