اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد:

برخی افراد سودجو در کمین خانواده‌های زندانیان نشسته‌اند

مدیرکل سازمان زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی افراد سودجو در جوار زندان‌ها در قالب مشاغل کاذب در کمین خانواده زندانیان نشسته‌اند.

برخی افراد سودجو در کمین خانواده‌های زندانیان نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، اکبر محبی در جلسه مجمع عمومی انجمن حمایت از زندانیان گچساران گفت: در جامعه ما عدم ایجاد فرهنگ کمک به خانواده‌های زندانی تحت پوشش انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان امری نگران‌کننده است.

وی خطاب به اعضای مجمع حمایت از انجمن خانواده‌های زندانیان گچساران ادامه داد: هر کدام از افراد این انجمن می‌توانند نماینده‌ای در راستای فرهنگ‌سازی کمک به زندانیان و خانواده‌های زندانیان در جامعه باشند.

مدیرکل سازمان زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نحوه اداره زندان‌ها قبل از انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد: زندان‌ها در ایران و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به صورت پلیسی اداره می‌شد؛ به این معنا که زندانی برای اجرای حکم و مجازات در زندان نگهداری می‌شد و اهمیتی به حقوق اجتماعی و شهروندی وی داده نمی‌شد.

محبی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران امر نگهداری زندانی‌ها نسبت به قبل از انقلاب کاملاً متفاوت شده است.

وی ادامه داد: تأکید قانون بر این موضوع است که در صورت ارتکاب افراد به جرم خانواده وی نباید دچار شرایط سخت اقتصادی و اجتماعی شوند.

محبی با تأکید بر اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران بر رسیدگی به شرایط خانواده‌های زندانیان تأکید شده است، عنوان کرد: عمده وظیفه ما در برابر افراد مجرم و زندانی امدادرسانی به خانواده‌های این افراد است چراکه وقتی سرپرست یک خانواده وارد زندان می‌شود آسیب‌های اجتماعی مختلفی گریبانگیر وی و خانواده وی می‌شود.

مدیرکل سازمان زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اگر چه در اجتماع کنونی افراد خیر بسیاری وجود دارد اما در همین جامعه افراد سودجو و منفعت‌طلب نیز وجود دارد.

محبی عنوان کرد: در جوار زندان‌های بزرگ برخی افراد سودجو در قالب‌های شغلی متفاوت از جمله آژانس، خودروهای عبوری، دکه‌های سیگارفروشی و شغل‌های کاذب منتظر به دام انداختن افراد خانواده زندانیان برای رسیدن به مقاصد پلید خود هستند.

وی با نقل حدیثی از رسول اکرم (ص) مبنی بر اطلاع از حال همسایه و کمک کردن به خانواده‌های زندانیان را تکلیف دینی و شرعی دانست و گفت: فرهنگ کمک کردن به خانواده‌های بی‌سرپرست و زندانی باید نهادینه شده و ضدارزش بی‌تفاوتی نسبت به مشکلات دیگران از بین برود.

انتهای پیام/82014/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول