اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان کرج خواستار شد

تدوین برنامه پدافند غیرعامل نرم در سطح زندان‌های استان البرز

دادستان کرج بر تدوین برنامه پدافند غیرعامل نرم در سطح زندان‌های استان البرز تأکید کرد.

تدوین برنامه پدافند غیرعامل نرم در سطح زندان‌های استان البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان البرز، علی فرهادی اظهار داشت: اتخاذ تدابیر ویژه در جهت پیش‌بینی حوادث غیرمترقبه مسائل طبیعی و اجتماعی تحت عنوان برنامه پدافند غیرعامل و نرم‌افزار اطلاعات زندانیان در پیشگیری از تهدیدات احتمالی موثر است.

وی افزود: شاخص‌های اصلی برنامه پدافند غیرعامل در زندان‌ها شامل ترسیم وضعیت متهمین و محکومین، طبقه‌بندی جامع و فراگیرتر از طرح تفکیک زندانیان حاضر همچون نوع مجازات‌ها، میزان مجازات‌ها، رضایت شکات و همچنین نگهداری اطلاعات زندانیان در محلی امن با طراحی نرم‌افزار جدید، اتخاذ تصمیم در نگهداری مجرمین بر اساس نوع جرائم در هنگام بروز حوادث از مهمترین ویژگی‌های برنامه پدافند غیرعامل می‌باشد.

رئیس دادسرای عمومی و انقلاب کرج تصریح کرد: پدافند غیرعامل اتخاذ مجموعه طرح‌ها و دستور‌العمل‌هایی است که به عنوان بدل برنامه‌های اصلی مدنظر قرار می‌گیرد تا در هنگام بروز حوادث احتمالی از مفاد آن بهره گرفته و از اثرات نامطلوب آن پیشگیری نمود.

این مسئول قضایی به مقاوم‌سازی ابنیه زندان‌ها اشاره نموده و اظهار داشت: ارتقای حفاظت فیزیکی، تدابیری ویژه جهت نگهداری زندانیان در هنگام بروز حادثه در محل دیگر باید در این دستورالعمل مدنظر قرار گیرد.

*ضرورت تقویت ابنیه زندا‌ن‌ها شاخص اصلی پدافند غیرعامل

سید ابوالقاسم علوی مدیرکل زندان‌های استان البرز با بیان این مطلب که تهیه نرم‌افزار جدیدی که به گونه‌ای ذخیره نرم‌افزار مفید می‌باشد، گفت: تا به این زمان پنج جلسه کمیته پدافند غیرعامل در زندان‌های استان البرز با 15 مصوبه برگزار شده است که نتیجه این مصوبات تنظیم پیش طرح اجرایی و چند دستورالعمل در خصوص حوادث غیرمترقبه همچون آتش‌سوزی و زلزله می‌باشد که در اختیار یگان حفاظت زندان‌ها قرار داده شده است و همچنین با توجه به فرسودگی بافت برخی از ابنیه در سطح زندا‌ن‌ها توجه به ارتقای حفاظت فیزیکی در دستور کار قرار گرفته و برخی از آنها اجرا شده است.

وی افزود: جلسه هم‌اندیشی حاضر، ابعاد دیگری از شاخص‌های پدافند غیرعامل را مشخص نموده است که این امکان را برای زندان فراهم می‌سازد که در زمان بحران تصمیم لازم را بر اساس ضوابط و مقررات قضایی که منتج از جلسه حاضر است به اجرا گذاشته شود.

این مسئول کاهش جمعیت کیفری هدفمند را در اجرای برنامه‌ها ضروری دانسته و پنج محور را در اجرای این مهم پیشنهاد کرده و اظهار داشت: انتقال زندانیان غیربومی به محل سکونت خود، استفاده از دستورالعمل‌های مختلف قضایی همچون بهره‌گیری از مقررات دوران پایان حبس، استفاده از ظرفیت‌های استانداری و دستگاه‌های اجرایی و نهادهای اجتماعی در ریشه‌کن کردن علل جرم در جامعه و تشکیل جلسات متعدد و کارشناسان در این خصوص از مهمترین محورهای کاهش جمعیت کیفری هدفمند است.

انتهای پیام/2302/ک/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول