اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف توانمندسازی زندانیان صورت گرفت

امضا تفاهمنامه همکاری بین اداره کل زندا‌ن‌ها و آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان

تفاهم نامه همکاری بین اداره کل زندانها و آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان با هدف توانمندسازی زندانیان و اشتغال مولد آنان پس از آزادی، به امضا رسید.

امضا تفاهمنامه همکاری بین اداره کل زندا‌ن‌ها و آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مدیر کل زندان‌های هرمزگان صبح امروز در این مراسم به اهمیت آموزش ‌ای فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: یکی از ابزار اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها آموزش‌های فنی و حرفه ای است که به آن توجه ویژه ای شده است.

اکبر سلیمانی افزود: با فراهم کردن امکانات مناسب در زندان‌ها، زمینه جذب حداکثری مددجویان در کلاس‌های فنی و حرفه ای فراهم شده است.

وی اظهار داشت: هر چند در بعضی از زندان‌های استان با کمبود فضای فیزیکی مواجه هستیم اما سعی شده که بهترین فضا و امکانات به کلاس‌های فنی و حرفه‌ای اختصاص یابد.

مدیر کل زندان‌های هرمزگان با اشاره به اینکه بعضی از رشته‌های فنی و حرفه‌ای در زندان‌ها تکراری شده و مددجویان استقبال کمتری می‌کنند خواستار نیاز سنجی آموزشی و راه اندازی رشته‌های جدید شد.

سلیمانی تصریح کرد: رشته‌های فنی و حرفه ای باید با توجه به نیاز بازار کار و وضعیت بومی منطقه به مددجویان آموزش داده شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان نیز گفت: بعد از مراکز ثابت فنی و حرفه ای، تجهیزات آموزشی در همه زندان‌ها و بازداشتگاه‌های استان مستقر شده است.

اردشیری افزود: به محض ورود مددجویان به زندان و با حداقل ماندگاری، موظف هستیم که مهارت‌های شغلی را به آنان آموزش دهیم تا فردی با مهارت‌های فنی و حرفه ای از زندان خارج شود.

وی بیان داشت: سال گذشته بیش از یک هزار و 274 نفر آموزش‌های فنی و حرفه ای را در زندانها فرا گرفتند که نسبت به سال 90 بیشتر است.

مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای هرمزگان همچنین خواستار حضور مستمر و هدفمند مددجویان در دوره‌های آموزشی شد و گفت: اثر بخشی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای زمانی است که شخص بتواند پس از آزادی از آن برای تامین معاش خود استفاده کند.

معاون اصلاح و تربیت زندان‌های هرمزگان در این مراسم که با حضور تمام روسای زندان‌ها و فنی وحرفه ای استان برگزار شد، گفت: برای اینکه مددجویان بیشتری تحت آموزش قرار گیرند باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که کلاس در دو شیفت صبح و بعد از ظهر برگزار شود.

گفتنی است در این نشست روسای زندانها و مراکز فنی وحرفه ای شهرستان‌های هرمزگان در خصوص بهبود و توسعه آموزش‌ها در زندان بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/88007/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول