اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خورشید هشتم در عزای باب‌الحوائج به سوگ نشست

سلام بر تو ای خورشید فرونشسته در محاق زندان‌ها

در سالروز شهادت هفتمین امام شیعیان؛ مشهد مقدس غرق در ماتم و عزا شد.

سلام بر تو ای خورشید فرونشسته در محاق زندان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، در سالروز شهادت جانگداز پدر عالم آل محمد(ص)، مشهد غرق در ماتم و عزا شد و بارگاه شمس‌الشموس همچون نگینی درخشان در میان خیل عظیم زائران و مجاوران که برای عرض تسلیت به حرم علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) مشرف شده‌اند؛ می‌درخشد.

امروز حرم مطهر علی‌بن موسی‌الرضا(ع) سیاه‌پوش پدر هشتمین اختر تابناک ولایت است و دلدادگان و شیفتگان این امام همام برای عرض تسلیت شهادت آن حضرت به پیشگاه فرزند بزرگوارشان حضرت رضا(ع) به حرم مطهر رضوی مشرف شده‌اند. 

 یا باب‌الحوائج بسیاری علاقه دارند این روز در کنار حرم مطهر تو در کاظمین بوده و حوائجشان را از تو بخواهند؛ هرچند این مسافت و شاید غربت تو دلیلی شده است تا جمعیت کثیری امروز گرداگرد بارگاه مطهر فرزندت جمع شوند تا بگویند که عشق به ولایت در آنها عجین شده و عشق تو چیزی نیست که از دل‌های آنان محو شود.

رنج‌ها و غم‌هاى امام موسى‌بن جعفر (ع) بعد از فاجعه کربلا، دردناک‌تر و شدیدتر از سایر ائمه‏ (ع) ‏بود، چون هارون‌الرشید همواره در کمین ایشان ‏بود، اما نمى‌‏توانست به آن‏ حضرت آسیبى برساند؛ شاید او از ترس اینکه‏ مبادا سپاهیانش در صف یاران آن‏ حضرت درآیند، از فرستادن آنان برای دستگیرى و شهید کردن امام خوددارى مى‏‌ورزید، چراکه پنهان‌کارى که ‏افراد مکتبى در اقدامات خود ملزم بدان بودند، موجب شده بود که‏ دستگاه حاکمه حتى به نزدیک‏‌ترین افراد خود اعتماد نکند.

 تمام خشت‌ها و ستون‌های زندان، مرام صبوری‌ات را حک کرده‌اند

هنوز از پس لحظه‌های دور، نجواهای عاشقانه‌ات را می‌شود از پس دیوارهای زندان شنید و بر تمام خشت‌ها و ستون‌های زندان، مرام صبوری‌ات را حک کرده‌اند؛ اما تاریکنای زندان هم نتوانست روشنای حضور تو را خاموش کند.

هر وقت در ظلمت تنهایی دلمان می‏‌گیرد، بی‏‌اختیار می‏‌گوییم: «یا موسی‌بن جعفر یا باب‌الحوائج »؛ گذشتن از غضب را به ما بیاموز تا عقل الهی رهنمون تصمیم‏‌هایمان گردد.

یا باب‌الحوائج جهان به سخنان گهربار تو و پدران و فرزندانت محتاج‌‏تر است تا علوم خاکی؛ اشک‏‌هایمان را رنگ معرفت بخش و عزای فراقت را به صبر عالمانه مبدل کن.

 ...............................................

یادداشت: نجمه سادات موسوی زاده

...............................................

انتهای پیام/70022/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول