اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید کرمان:

کرمان بیش از 18 هزار جانباز دارد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: بیش از 550 هزار نفر جانباز 5 تا 70 درصد در کشور داریم که 18 هزار و 300 نفر آنها در کرمان هستند.

کرمان بیش از 18 هزار جانباز دارد

سردار محمدرضا حسنی‌سعدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان از دیدار با جانبازان قطع نخاعی استان به همراهی امام جمعه کرمان آیت‌الله سید یحیی جعفری خبر داد و اظهار داشت: در روز ولادت حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) باید از جانبازان انقلاب اسلامی یاد شود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان تصریح کرد: صبح امروز در دیداری که با غلامرضا ضیاء‌الدینی جانباز 70 درصد قطع‌نخاعی استان کرمان داشتیم، ایشان ابراز داشت: اگر یک درصد از سلامتی‌ام باقی بماند، آن را هم برای اسلام و خداوند فدا می‌کنم.

حسنی‌سعدی خاطر نشان کرد: عباس کرمی فرزند و برادر شهید که جانباز قطع‌نخاعی 70 درصد است، ضمن ابراز وفاداری به اسلام، قرآن و رهبری از اعلام آمادگی خود برای جانفشانی در مقابل آرمان‌های انقلاب اسلامی سخن گفت.

وی افزود: امروز بیش از 550 هزار نفر جانباز 5 تا 70 درصد در کشور داریم که از این تعداد یک هزار و 919 نفر قطع نخاعی هستند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با اشاره به اینکه 221 جانباز قطع نخاع گردن در کشور وجود دارد، اذعان داشت: قطع نخاع از گردن به معنای قطع نخاع کامل بدن است که فرد توانایی غذا خوردن، استحمام و حتی پاک کردن دور دهان خود را ندارد.

وی تصریح کرد: حدود 18 هزار و 544 جانباز قطع نخاع از ناحیه پا و 12 هزار و 240 نفر قطع دست از آثار دفاع مقدس در کشور به جای مانده است.

حسنی‌سعدی با اعلام 6 هزار و 310 جانباز نابینا در کشور بیان داشت: از این تعداد 21 نفرشان در کرمان هستند که نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان خاطر نشان کرد: به طور کلی 18 هزار و 300 جانباز در کرمان وجود دارد که 47 نفر از این عزیزان قطع نخاع از گردن و یا کمر هستند.

وی از 9 هزار جانباز شیمیایی در کرمان خبر داد و عنوان کرد: جانبازان شیمیایی از ناحیه چشم، پوست، ریه، اعصاب و روان و یا تلفیقی از این نواحی بدن هستند.

حسنی‌سعدی با بیان اینکه یکی از این جانبازان از ناحیه صورت، دهان، حنجره، فک و دندان گرفتار شده است، ابراز داشت: محمود رجب‌علی‌پور برادر دو شهید است که نمره امتحانات دانشگاهی او کمتر از 18 و نیم نبود.

وی افزود: این جانباز عزیز تاکنون 63 بار عمل جراحی انجام داده و در بیهوشی کامل به سر برده است که جان وی را تهدید می‌کند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با اشاره به اینکه این جانباز 70 درصد تاکنون پنج بار به خارج از کشور برای عمل جراحی اعزام شده است، تصریح کرد: باید برای شفای تمام بیماران به خصوص جانبازان دفاع مقدس که برای پاسداری از مردم و انقلاب جان خود را فدا کردند، دعا کنیم و یاد و خاطره آنها را فراموش نکنیم.

انتهای پیام/80028/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول