اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس هشتم:

یک جانباز بدنش را در معرض خصم دشمن قرار داده است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم گفت: مهم‌ترین ویژگی‌ یک جانباز این است که در راه اهداف و آرمان‌هایش مجاهدت کرده و بدنش را در معرض خصم دشمن قرار داده است.

یک جانباز بدنش را در معرض خصم دشمن قرار داده است

محمد کرمی‌راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: وقتی که واژه جانبازی به ذهن متبادر می‌شود، یک شخصیت مجاهد در راه خدا در ذهن انسان تجسم می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم به ریشه موضوع جانبازی توجه عمیق داشته باشیم، بهترین سند قرآن مجید است، افزود: مهم‌ترین ویژگی‌ یک جانباز این است که در راه اهداف و آرمان‌هایش مجاهدت کرده و بدنش را در معرض خصم دشمن قرار داده است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: آیات بسیاری برای مجاهدت در راه خدا نازل شده و 523 آیه در این‌باره وجود دارد که نشان‌دهنده اهمیت این موضوع است.

کرمی‌راد اظهار داشت: ریشه جهاد از جهد به معنای تلاش و مشقت گرفته شده و شأن و منزلت مجاهد فی سبیل‌الله بسیار بالا است و رزمندگان و جانبازان با دردهای خود روزگار را سپری می‌‌کنند و در اغلب موارد شرایط سختی دارند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس ادامه داد: با شنیدن واژه جانباز یاد یاران امام حسین(ع) می‌افتیم که در راه دین خدا مجاهدت کردند و حضرت ابوالفضل(ع)، بهترین الگوی جانبازان است که دست از هدفش نکشید.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم اعلام کرد: دامنه جنگ‌ها با پیشرفت تکنولوژی پیچیده‌تر می‌شود و دشمن در دوران دفاع مقدس ابزار بسیاری به‌کار گرفت و آثار مخرب آن بر جسم و روان رزمندگان باقی مانده است.

وی با تأکید بر اینکه دوران دفاع مقدس سراسر درس انسانیت بود و جبهه‌ها مکتب انسان‌سازی بودند، گفت: برخی از رزمندگانی که به‌درجه جانبازی رسیدند، ترکش‌ها و گلوله‌هایی که در بدنشان بود را درنیاوردند تا آثار بابرکت دوران دفاع مقدس را با خود داشته باشند.

وی در پایان ابراز کرد: جانبازی بهترین ودیعه است و هیچ‌گاه فراموش نخواهیم کرد برای چه هدفی در این راه قدم گذاشته‌ایم و در دفاع از اسلام و ولایت جان خود را نیز فدا می‌کنیم.

انتهای پیام/2700/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول