اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

جانبازان آیت هدایت بشریت هستند

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: جانبازان نشانه‌های هدایت برای بشریت هستند و صحیفه سجادیه نیز به عنوان یادگار امام سجاد(ع) هم‌چون دری گران‌بها در همه اعصار است.

جانبازان آیت هدایت بشریت هستند

حجت‌الاسلام نقی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: لحظه لحظه ماه شعبان معطر به عطر ولادت امامان بزرگوار و الگوهای بشریت است که فرصت ارزشمندی برای تدبر در سیره و روش آنان است. 

جانبازان با تقدیر خدا و برای هدایت بشریت از وادی شهادت بازگشته‌اند

وی با اشاره به فرا رسیدن میلاد حضرت ابوالفضل‌العباس، علمدار کربلا و نام‌گذاری آن به عنوان روز جانباز، تصریح کرد: این جایگاه والای حضرت ابوالفضل‌العباس به سبب وفاداری ایشان به امام زمان خود و ولایت بوده، تا جایی که وقتی امان‌نامه‌ای از جانب شمر به حضرت رسید، ایشان در پاسخ فرمودند: « چه قدر ننگ است که عده‌ای تصور کنند من ولایت را رها خواهم کرد و در مقابل امام خویش خواهم ایستاد» که این جمله نیز سبب تعالی درجات ایشان شد.

وی در ادامه به مقام رفیع جانبازان انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: جانبازان با تقدیر خدا و مشیّت الهی از وادی شهادت بازگشته‌اند و در دنیا مانده‌اند تا با صبر و استقامت خود، الگویی برای هدایت بشریت باشند و مسیر سعادت و سربلندی را برای در راه‌ماندگان بیاموزند و راه اصیل انقلاب را برای ما نشان دهند.

صحیفه سجادیه دری گران‌بها برای بشریت

وی در ادامه با اشاره به میلاد امام سجاد (ع) در پنجم شعبان، بر توجه و تدبر مسلمانان به ویژه جوانان در سیره این امام بزرگوار تاکید کرد و افزود: فضای حاکم در زمان امامت امام سجاد (ع) به گونه‌ای بود که ایشان ناچار بودند از طریق دعاهای خود مردم را هدایت و ارشاد کنند، که نتیجه آن هم به یادگار ماندن کتابی گران سنگ، برای مردمان همه اعصار شد.

وی بر ضرورت توجه جوانان به دعاها و مناجات‌های امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه اشاره کرد و گفت: این کتاب هم چون دری گران‌بها برای بشریت است که سرشار از دعاهای پرمحتوای امام سجاد (ع) است.

وی توجه و تدبر در مضامین دعاهای صحیفه سجادیه را عاملی برای گشوده شدن افق‌های روشن به سوی افکار جوانان در عصر حاضر دانست که می‌تواند موجب هدایت همگان در مسیر سعادت و رستگاری شود.

انتهای پیام/61009/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول