اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری بشرویه خبر داد

تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در بشرویه

رئیس دادگستری بشرویه از تشکیل ستاد پیشگیری و برخورد با جرائم و تخلفات انتخاباتی در این شهرستان خبر داد.

تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در بشرویه

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، مجتبی ایمانیان صبح امروز در جمع مسئولان شهرستان بشرویه اظهار کرد: مقام معظم رهبری شرکت در انتخابات را تکلیف الهی عنوان کرده‌اند که در این راستا ادارات و نهادهای اجرایی در سطح شهرستان وظیفه خطیری دارند و باید در راستای حضور حداکثری مردم تلاش کنند.

وی ادامه داد: معظم‌له در بیانات ارزشمند خود بر قانونمداری در تمامی مراحل انتخابات تاکید کرده‌اند که عمل به قانون معیار و وسیله‌ای برای آرامش و آسایش ملت و حفظ وحدت ملی است و نباید از آن تخطی کرد.

رئیس دادگستری بشرویه از تشکیل ستاد پیشگیری و برخورد با جرائم و تخلفات انتخاباتی در این شهرستان خبر داد و گفت: قوه قضاییه در راستای وظایف تشکیلاتی خود مبنی بر حفظ چارچوب‌های قانونی در انتخابات و بر اساس بخشنامه ابلاغی ستاد پیشگیری و برخورد با جرائم و تخلفات انتخاباتی در اواخر سال گذشته در شهرستان بشرویه تشکیل شده است.

ایمانیان تصریح کرد: این ستاد در سه مقطع مرکزی، استانی و شهرستانی به منظور اجرا و نظارت مطلوب بر روند برگزاری انتخابات و اقدام مؤثر در زمینه جلوگیری از جرائم انتخاباتی و رسیدگی سریع و خارج از نوبت به جرائم تشکیل شده است.

وی، آگاه‌سازی عمومی و افزایش اعتماد عمومی مردم، کاهش مستمر جرائم و تخلفات انتخاباتی با هدف اجرا و اعمال دقیق قانون با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی، پیش‌بینی و پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی با هدف سالم‌سازی فضای انتخابات، پیگیری لازم برای رسیدگی سریع به تخلفات، توجیه، ارشاد و اقناع با هدف ترویج فرهنگ قانونمداری و ایجاد فضای پرشور و بانشاط انتخاباتی را از دیگر اهداف تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی عنوان کرد.

رئیس دادگستری بشرویه افزود: این ستاد فعالیت خود را در سه مرحله قبل، حین و بعد از انتخابات انجام می‌دهد و در مقابله با جرائم و تخلفات انتخاباتی بر اساس موازین تعیین شده قانونی عمل خواهد کرد.

ایمانیان متذکر شد: فعالیت‌های انتخاباتی کارمندان در ساعات اداری ممنوع و مصداق تخلف محسوب می‌شود و همچنین انجام فعالیت‌های تبلیغاتی توسط مجریان و ناظران انتخابات در همان حوزه انتخابیه نیز ممنوع است.

انتهای پیام/69006/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول