اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

انتخاب اصلح‌ فرد با توجه به فرامین رهبری میسر است

توجه به فرامین مقام معظم رهبری و بنیان‌گذار انقلاب اسلامی در انتخابات می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات در این زمینه بوده و در انتخاب فرد اصلح‌ راه درست را به ما نشان دهد.

انتخاب اصلح‌ فرد با توجه به فرامین رهبری میسر است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه بنیانگذار جمهوری اسلامى ایران تا پایان عمر شریف‏شان بر ضرورت حضور همیشگى مردم در انتخابات تاکید داشتند همچنان که در وصیت‏نامه خود آورده‏‌اند" وصیت من به ملت‏ شریف آن است که در تمام انتخابات چه انتخاب ریاست جمهورى، چه نمایندگان مجلس شوراى اسلامى و چه انتخاب خبرگان براى تعیین شوراى رهبرى یا رهبر، در صحنه باشند و اشخاصى که انتخاب مى‌‏کنند روى ضوابطى باشد که اعتبار مى‏‌شود".

امام خمینی (ره) انتخابات را تکلیف بزرگ مردم معرفی کردند که متوجه همه ملت است؛ بر زن و مرد و به آن کسی که به حد رای دادن قانونی رسیده واجب است در پای صندوق‌های تعیین رئیس جمهور حاضر شوند و رای دهند به طوری که این وظیفه‌ای الهی، ملی، انسانی و وظیفه‌ای است که ما باید به آن عمل کنیم.

امام خمینی (ره) بر لزوم تحقیق و تفحص در مورد نامزدها تاکید داشته و می‌فرمودند: « مردم باید به اشخاصی که احتمال انحراف در آنان می‌رود رای ندهند، احتمال انحراف عقیدتی، اعمالی و یا اخلاقی سبب می‌شود که به چنین اشخاص نمی‌توان اعتماد کرد و رای به آنان موجب مسئولیت خواهد بود».

بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در زمینه توطئه دشمنان برای انتخابات فرمودند « من احتمال می‌دهم عوامل و دست‌های ناپاکی بخواهند از رقابت انتخاباتی در رسیدن به آرزوهای خود استفاده کنند و با طرح مسائل پوچ و بی‌معنا دل‌ها را از یکدیگر جدا سازند و با تردید و ایجاد ذهنیت‌ها صحت و سلامت انتخابات و نهایتا مشروعیت دوره ریاست جمهوری را زیر سئوال برند که در این شرایط همه آحاد ملت ایران و همه روحانیون و دست‌اندر‌کاران کشور باید در کنار هم به راه مقدس خود ادامه دهند".

بنا به فرموده مقام معظم رهبری، انتخابات شاخص نظام جمهورى اسلامى بوده و انتخابات براى ما یک پرچم افتخار و نشانه مردم‏ سالارى دینى است و انتخابات بایستى خوب انجام گیرد. 

ایشان فرموده‌اند"بدانید انتخابات براى کشور، نظام و مردم در همه دوره‏‌ها یک دستاورد بزرگ بوده و این‏‌ها همه‏ اهمیت انتخابات را نشان مى‏‌دهد".

انتخابات نقطه اساسى وصل افکار و آراى مردم به بدنه نظام اجرایى بوده و فقط یک پدیده سیاسى نیست بلکه مظهر حضور مردم، مظهر احقاق حق، مظهر توانایى و اقتدار ملى براى یک کشور است؛ اگر انتخابات به‏ صورت مطلوب انجام گیرد آینده را تضمین و امنیت کنونى را هم تأمین مى‏‌کند.

مردم باید چشمشان را باز کنند و نامزدهایى را که به منابع ثروت و قدرت متصل هستند، انتخاب نکنند.

در انتخابات، دو مسأله از همه مهم‌تر است مسأله اول، حضور مردم و شرکت مردم که بایستى وسیع و گسترده باشد به طوری که انتخابات مظهر اقتدار ملى بوده و اگر ملت ایران بتواند در انتخابات آراى فراوان خود را به میدان بیاورد و حضور مردمى و چشمگیرى داشته باشند این موضوع بزرگ‌ترین مظهر اقتدار و عزت ملى است.

مسأله دوم، قانون‏گرایى در انتخابات، وفادارى به قانون و احترام به رأى مردم است و نباید طوری باشد که اگر حق را به ما دادند و آن فردی که ما مى‏‌خواهیم سر کار آمد قانون را قبول داریم و اگر آن فردی که ما مى‏خواهیم سر کار نیامد مى‏‌زنیم زیر قانون و نه قانون را قبول داریم و نه رأى مردم را قبول داریم؛ این نمى‏‌شود.

فتنه‏‌ 88 همین طور بود و گناه آتش‏‌افروزان فتنه 88 همین بود که به قانون و رأى مردم تمکین نکردند و ممکن است کسى بعد از انتخابات اعتراض داشته باشد که این اعتراض ایرادى ندارد، ولی راه قانونى دارد که چگونه باید این اعتراض را بیان و دنبال کرد.

انتخابات مظهر حضور مردم بوده و با هر انتخاباتی که برگزار می‌شود خون تازه‏‌اى در رگ‌هاى کشور تزریق شده و روح تازه‏‌اى در کالبد کشور دمیده مى‏‌شود و به همین خاطر هست که در طول این سال‌هاى متمادى، همیشه دشمن خواسته انتخابات برگزار نشود و یا کم‏رنگ باشد، به طوری که در هیچ انتخاباتى ما سراغ نداریم که قبل از انتخابات بوق‏‌هاى تبلیغاتى دشمن به کار نیفتاده باشد و در همه انتخابات‌ها به شکل‌هاى مختلف این کار صورت گرفته است.

انتخاب اصلح از دیدگاه مقام معظم رهبری دارای اهمیت فراوانی بوده به طوری که ایشان می‌فرمایند: « مردم باید به فکر شناخت اصلح باشند چون امر کوچکى نیست و مسأله انتخابات مسأله سپردن سرنوشت بخش عمده امکانات کشور به یک نفر و یک مجموعه بوده و سرنوشت مسائل اقتصادى، مسائل فرهنگى، روابط خارجى و مسائل گوناگون دیگر تا حدود زیادى به این قضیه وابسته است".

مردم سعى کنند صالح‏‌ترین را انتخاب کنند و آن کسانى که نامزد ریاست جمهورى می‌شوند در شوراى نگهبان صلاحیت آن‏‌ها زیر ذره بین قرار می‌گیرد و شوراى نگهبان صلاحیت آن‏‌ها را اعلام می‌کند که این‏‌ها همه صالحند اما مهم این است که شما در بین این افراد صالح بگردید و صالح‏‌ترین را پیدا کنید و اینجا جائى نیست که من و شما بتوانیم به حداقل اکتفا کنیم بلکه دنبال حداکثر باشید و بهترین را انتخاب کنید.

با استناد به بیانات مقام معظم رهبری می‌توان ویژگی‌های فرد اصلح را شناسایی و کشف کرد.

هنر ملت ایران و مردم شهرها و حوزه‌هاى انتخابیه این است که برای انتخاب فرد اصلح دقت کنند، نگاه کنند، بشناسند و بهترین را انتخاب کنند؛ بهترین از لحاظ ایمان، بهترین از لحاظ اخلاص و امانت، بهترین از لحاظ دین‏دارى و آمادگى براى حضور در میدان‌هاى انقلاب و دردشناس‌ترین و دردمندترین نسبت به نیازهاى مردم.

مردم در پیدا کردن نامزد مورد نظر دقت کرده و به کسى گرایش پیدا کنند که به دین، انقلاب،معیشت مردم، آینده‌ مردم و به عزت مردم اهمیت مى‌دهد.

مقام معظم رهبری سفارش کردند که مسئولان کشور مراقب باشند و احترام انتخابات را نگه دارند هم مجلس، هم دولت و هم قوه قضائیه احترام انتخابات را نگه دارند و مردم نیز باید بر طبق روال قانونى ببینند، تشخیص دهند، بشناسند و انتخابات انجام گیرد.

توصیه انتخاباتی رهبر انقلاب به هشت نامزد، این بود که وعده‌های نشدنی ندهند و به گونه‌ای حرف بزنند که اگر خرداد سال آینده نوار حرف‌های امروزشان را پخش کردند شرمنده نشوند و با بهانه‌گیری گردن این و آن نیندازند.

در همین راستا رهبر انقلاب اسلامی از نامزدها دعوت کردند ضمن ارائه برنامه‌هایشان چند قول اساسی به مردم دهند، که با "عقل و درایت" و "پشتکار و ثبات قدم" عمل کنند و از همه ظرفیت‌های قانون اساسی برای انجام مسئولیت‌ بزرگ ریاست جمهوری استفاده کنند و قول دهند ضمن مدیریت اوضاع کشور به مسئله اقتصاد که به میدان چالش تحمیلی بیگانگان تبدیل شده، توجه کافی خواهند کرد.

ایشان قول نامزدهای انتخاباتی به ملت را برای پرهیز از حاشیه‌سازی و حاشیه‌پردازی ضروری برشمردند.

ملت ایران نیز با ایجاد حماسه‌ای پر برکت و دارای نتایج درخشان، از این آزمون بزرگ الهی سربلند و سرافراز بیرون‌ آیند و همه آحاد جامعه بتوانند این شرایط حساس مسئولیت خود را به خوبی بشناسند و به آن عمل کنند.

رهبر انقلاب اسلامی رأی فرد به فرد مردم را در نتیجه انتخابات، تأثیرگذار دانستند و فرمودند: «کسی نگوید یک رأی من در سرنوشت انتخابات تأثیری ندارد چرا که همین آرای فردی در نهایت آرای میلیونی و سرنوشت انتخابات را رقم می‌زند».

ملت ایران در انتخابات به فرامین رهبری توجه کنند

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در حرم امام خمینی (ره) مطالب مهمی را ابراز داشتند، اظهار داشت: امروز بزرگ‌ترین و بالاترین تکلیف مومنانی که مطیع خدا هستند این است که به ندای ولی‌خدا و نائب امام زمان (ع) لبیک گفته و با حضور گرم خود در پای صندوق‌های رای بتوانند به وظیفه شرعی، قانونی و ملی خودشان عمل کنند.

حجت‌الاسلام محمد جواد قهرمانی گفت: امروز بر ما لازم است شاخصه‌های رئیس‌جمهور اصلحی که مقام معظم رهبری بیان فرمودند در نظر گرفته و از بین هشت کاندیدای ریاست جمهوری کسی را انتخاب کنیم که بتواند با اقتدار، عزت و سربلندی در برابر مستکبران عالم از حقوق حقه ملت ایران دفاع کند.

وی افزود: باید کسی را انتخاب کنیم تا مجموعه نیروهای کشور را به سمت و سوی قله‌های سعادت هماهنگ کرده و بتواند همه نیروها را در راستای اهتزاز پرچم ایران، شکوفایی نظام اسلامی و خدمت رسانی به ملت سرفراز ایران اسلامی هماهنگ کرده و مقتدرانه عمل کند.

قهرمانی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانات خود در حرم امام خمینی (ره) تاکید فرمودند" امروز ما نباید به دشمنان اسلام چراغ سبز نشان دهیم به طوری که هر چقدر ما در برابر آن‌ها کوتاه بیایم آن‌ها پرروتر می‌شوند".

وی ادامه داد: امروز ما باید با عزت و افتخار اسلامی حرکت کرده و همچنان این مسیر حریت و آزادگی را ادامه دهیم و در انتخاب رئیس جمهور به این شاخص‌ها توجه کنیم و بتوانیم آن مدیر قدرتمندی که بتواند به مشکلات مردم رسیدگی کند و با حل معضلات اجتماعی همچنان سربلندی ملت ایران را رقم بزند انتخاب کنیم.

قهرمانی خاطرنشان کرد: باید کسی انتخاب شود که در برابر دشمنان اسلام محکم و استوار بایستد و از حقوق ملت ایران در برابر ظالمان دفاع کند و امروز ما به رئیس جمهور شجاع، مقتدر، مدیر و مدبر نیاز داریم که بتواند در برابر زورگویان و استعمارگران تاریخ بشریت که امروز با یک ژست حقوق بشری به میدان مبارزه نظام جمهوری اسلامی آمده‌اند با عزت و اقتدار از حقوق ملت ایران دفاع کند.

وی اعلام کرد: امید است نقشه‌های شوم دشمنان بعد از انتخابات خنثی شده و ملت سرافراز ایران همچنان به راه سعادت و توسعه ادامه دهد.

انتخابات در مبنای فکری امام یک حقیقت بود

امام جمعه موقت ارومیه با اشاره به اینکه کشور فضای انتخاباتی به خود گرفته، اظهار داشت: انتخابات در مبنای فکری امام یک حقیقت بود و امام از همان شروع انقلاب به نظر مردم تکیه داشته و در همین زمینه فرمودند: « در امر انتخابات میزان رای مردم است».

حجت‌الاسلام محمد فخری به سخنرانی‌های مقام معظم رهبری در زمینه انتخابات اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری به مشارکت مردم و مشارکت حداکثری اشاره کردند و مردم باید به سلیقه خود و براساس آن چیزی که در قانون آمده عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما در انتخابات چهار مسئله داریم اعم از احساس مسئولیت برای ارزش‌گذاری، رسیدگی بر صلاحیت‌ها براساس قانون و مقررات، تبلیغ و در مرحله پایانی حضور در پای صندوق‌های رای در 24 خرداد سال جاری که در این مرحله شما هستید که با رای خود فرد مومن و متخصص را انتخاب می‌کنید.

فخری ابراز داشت: امام خمینی (ره) در رابطه با انتخابات گفت: « ما مسلمان هستیم و باید مسائل اسلامی را در انتخابات در نظر بگیریم نه مسائل شخصی و خودمانی».

وی اضافه کرد: ما باید در مسائل مربوط به انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای شهر و روستا و انتخابات خبرگان مسائل و صلاح اسلامی را در نظر بگیریم.

فخری با بیان اینکه امام خمینی (ره) گفت: «دشمن اصلی ما اسرائیل، صهیونیسم و استکبار جهانی است و این‌ها در فکر ملت نبوده بلکه به فکر خود هستند»، عنوان داشت: به تبلیغات دشمن دقت شود چرا که این‌ها از وحدت ایرانیان وحشت دارند و فقط به دنبال منافع خود هستند.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند: « انتخابات مظهر آزادی و اراده ملت بوده و تعیین سرنوشت انسان است».

ملت ایران باید در انتخاب فرد مورد نظر خود دیدگاه‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را مدنظر قرار داده و با تحقیق و تفحص در انتخاب فرد اصلح و مدنظر قرار دادن شاخصه‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری اصلح‌ترین فرد را انتخاب کنند که این حضور آگاهانه‌ در انتخابات‌ ریاست‌ جمهوری و انتخاب‌ هوشمندانه‌ بزرگ‌ترین نقش را در خنثی کردن دشمنی دشمنان ایفا می‌کند.

انتهای پیام/61009/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول