اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان:

انتخابات در ایران بر اساس قانون اسلام برگزار می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: انتخابات در نظام اسلامی بر اساس شرع و قانون اسلامی برگزار می‌شود و مردم نتیجه آن را رقم می‌زنند.

انتخابات در ایران بر اساس قانون اسلام برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی‌شاهرودی سه شنبه شب در همایش بزرگ ناظران یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی در مجتمع امام خمینی سنندج اظهار کرد آنچه که غربی‌ها ادعا دارند که انتخابات آنها در سلامت کامل برگزار می‌شود ظاهری است اما این مسئله در نظام اسلامی ما یک حقیقت است چرا که برگزار‌کنندگان انتخابات بر اساس شرع و قانون اسلام عمل می‌کنند.

به گفته نماینده ولی فقیه در کردستان، نظام‌های دیکتاتوری بر مبنای ظلم و استبداد شکل می‌گیرند و رأی‌گیری در آن نظام‌ها سوری است و مردم نقشی در آن ندارند فلذا کسی از نظام‌های دیکتاتوری و کودتایی حمایت نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: نظام ایران که مبنای شرعی دارد نظامی خدایی است و به مردم تکیه دارد به نحوی که مردم‌سالاری دینی به آن اطلاق می‌شود یعنی اینکه اختیار تعیین سرنوشت به مردم داده شده است.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی تصریح کرد: در انتخابات غرب که به عنوان دموکراسی از آن نام می‌برند با آن همه تبلیغات گسترده تنها 20 تا 30 درصد مشارکت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در نظام اسلامی یعنی آن مدلی که اسلام ارائه می‌کند مردم را به عنوان رکن اساسی می‌بیند و به مردم تکلیف می‌کنند که هم حکومت تشکیل دهند و هم در آن نقش اثرگذار داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان  یادآور شد: مردم در نظام اسلامی حق این را دارند که هم مسئولان را انتخاب و حمایت کنند و هم می‌توانند با نظارت کامل مانع از کج‌روی آنان شوند.

وی تصریح کرد: در نظام اسلامی ایران مردم نقش اساسی را ایفا می‌کنند به‌طوری که تمامی مسئولیت‌ها به اراده مردم به افراد واگذار می‌شود و همین مردم هستند که با مشارکت در انتخابات سرنوشت خود را تعیین کرده و افرادی را برای اداره امور کشور برمی‌گزینند.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی گفت: نظام اسلامی روش حکومت را در دنیا تغییر داد و کارکرد نظام را به دنیا معرفی کرد و به دنیا ثابت کرد که دموکراسی بودن کشورهای غربی ترفندی بیش نیست.

وی اضافه کرد: هر عملی که دشمنان را غضبناک کند عملی صالح است و دشمنان از حضور گسترده مردم در انتخابات به شدت نگران می‌شوند پس مشارکت در این عرصه سیاسی یک عمل صالح و تکلیف به شمار می‌آید.

وی افزود: دشمنان تحریم‌ها را با هدف فشار به مردم و جدایی آنان از نظام اسلامی اعمال کردند و نتیجه آن را در انتخابات پیش‌رو دنبال می‌کنند و براساس آن تصمیم‌گیری می‌نمایند.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی تصریح کرد: هرچند اقدام‌های توطئه‌ای آنان ملت ایران را منسجم‌تر می‌کند اما مشارکت حداکثری مردم در انتخابات 24 خرداد اقدامی بازدارنده است که توان مقابله علیه ایران را از آنان می‌گیرد.

نماینده مقام معظم رهبری در کردستان در ادامه با اشاره به وظایف اعضای هیئت نظارت بر انتخابات، آنان را امانتدار آرای مردم دانست که بر اساس وظیفه باید از آرای مردم صیانت کنند.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی در پایان بیان داشت: صیانت از آرای مردم یک تکلیف است چرا که این مهم تقویت نظام را به دنبال دارد و باید اعضای هیئت نظارت در این راستا براساس آنچه که قانون به آنها اختیار داده است عمل کنند.

انتهای پیام/79002/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول