اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی خبر داد

صادرات 108 هزار تن محصولات کشاورزی آذربایجان غربی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: سال گذشته آذربایجان غربی 108 هزار تن از محصولات کشاورزی خود را به ارزش 88 میلیون دلار به کشورهای خارجی صادر کرده است.

صادرات 108 هزار تن محصولات کشاورزی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه عبادالله اکبری ظهر امروز در نشست خبری که در زمینه دستاوردهای هیئت‌های اقتصادی و بازرگانی آذربایجان غربی با هندوستان، در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته آذربایجان غربی 108 هزار تن محصولات کشاورزی خود را به ارزش 88 میلیون دلار به کشورهای خارجی صادر کرده است.

وی با اشاره به فضای انتخاباتی کشور، اعلام کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، همه مردم ایران موظفند در انتخابات شرکت کنند تا با خلق حماسه سیاسی ماندگار، مشت محکمی بر دهان دشمنان نظام و انقلاب ایران وارد کنند.

وی با اعلام اعزام دو هیئت تجاری به ارمنستان و اندونزی در سال گذشته، خاطرنشان کرد: کشور هندوستان به لحاظ گستردگی جمعیت و روبه توسعه بودن آن، می‌تواند بازار هدف خوبی برای استان آذربایجان غربی باشد و ما باید از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم.

وی به شرایط تحریم کشور نیز اشاره کرد و گفت: در این شرایط تحریم، باید از ظرفیت متقابل برای گسترش تعاملات دوجانبه استفاده کرد.

وی افزود: در این سفر که پنجم تا بیست و دوم اردیبهشت ماه به طول انجامید، به همراه هیئتی 22 نفره به هندوستان عازم شدیم و در جلسات مختلفی که با اتاق بازرگانی هند، اتاق بازرگانی اعراب و هند و نیز اتحادیه سازمان‌های صادر کننده هند داشتیم، تصمیمات خوبی برای گسترش صادرات به هند گرفته شد.

وی به دستاوردهای چشمگیر این سفر اشاره کرد و گفت: تشکیل میز ایران در هند نیز از دیگر دستاوردهای خوب این سفر به هندوستان بود.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی با توجه به موقعیت خاص ترانزیتی، بهترین منطقه برای سرمایه گذاری هندوستان به شمار می‌رود، اظهار داشت: در این سفر طرف‌های هندوستانی به شدت علاقمند به توسعه روابط در زمینه سیمان و کنسانتره با آذربایجان غربی شدند.

وی ادامه داد: هندی‌ها در بخش خشکبار و سیمان نیز آماده‌اند محصولات استان را وارد کنند که تحقق این امر نیز می‌تواند فرصت ارزشمند دیگری برای استان و کشور ما محسوب شود.

وی از صادرات 108 هزار تن از محصولات کشاورزی استان به ارزش 88 میلیون دلار به کشورهای خارجی خبر داد و افزود: هندی‌ها علاقمند به خرید سیب قرمز از آذربایجان غربی هستند.

وی به فراهم شدن زمینه صادرات بیشتر از استان به کشورهای خارجی اشاره کرد و افزود: سعی داریم تعاملات خود را با کشورهای خارجی گسترش دهیم تا به هیچ بازار خاصی متکی نباشیم.

انتهای پیام/61009/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول