اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

91 سال خشکسالی اعتبارات کشاورزی بود

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت:‌ سال گذشته به دلیل محدودیت اعتبارات تخصیصی به بخش کشاورزی سال خوبی برای توسعه این بخش نبود.

91 سال خشکسالی اعتبارات کشاورزی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عموی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، سیدرحیم سجادی در بازدید از پروژه‌های احداثی و نیمه‌تمام بخش کشاورزی اردبیل اظهار داشت: با تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای تامین زیر‌ساخت‌های بخش کشاورزی نتوانستیم عقب‌ماندگی‌های گذشته را جبران کنیم و تنها مقدار محدودی از اعتبارات تخصیص یافت و مابقی به دلایل مختلف به توسعه این بخش اختصاص نیافت.

وی خاطرنشان کرد: مصمم بودیم تا در سال 91 و 92 با تخصیص منابع اعتباری بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام خود را تکمیل کرده و به بهره‌برداری برسانیم اما به دلیل اختصاص کم اعتبارات این امر محقق نشد.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی از حمایت همه جانبه وزارت جهاد کشاورزی از طرح‌های توسعه بخش کشاورزی خبر داد و یادآور شد: با توجه به محدودیت منابع آبی در سطح کشور احداث سدهای ذخیره آب و معیشتی در دستور کار است.

سجادی با یادآوری اینکه دولت در احداث استخرهای کشاورزی بیش از 85 درصد مشارکت می‌کند، گفت:‌ برای حمایت از توسعه و رونق بخش کشاورزی دولت دهم با تاکید رئیس جمهور در ساخت و احداث استخرهای ذخیره آب و همچنین پروژه‌های آبیاری تحت فشار با 85 درصد پرداخت تسهیلات بلاعوض مشارکت جدی در توسعه این بخش دارد.

این مسئول عنوان کرد: ما با توجه به محدودیت منابع آبی در کشور توجه به این بخش را جزو ضروریت‌ها می‌دانیم و معتقدیم احداث سدهای ذخیره آب، استخر‌ها و همچنین سدهای معیشتی کوچک و زود‌بازده می‌تواند بخش عظیمی از مشکلات و نارسایی‌های بخش کشاورزی را که دچار تنش‌های خشکسالی و کم‌آبی است برطرف کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه هنوز اعتبارات سال 92 ابلاغ نشده است، بیان داشت: به محض ابلاغ اعتبارات پیشنهادی برای توسعه آب و خاک مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق مختلف استان اردبیل پرداختی‌ها صورت می‌گیرد.

سجادی افزود: بخشی از کشاورزان که در احداث سدهای ذخیره آب عجله داشته باشند و نتوانند منتظر ابلاغ اعتبارات سال جاری باشند می‌توانند از تسهیلات بانکی با کارمزد هفت درصد استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود تصریح کرد:‌ با این اعتبار نسبت به احداث و تکمیل پروژه‌های عمرانی و زیر‌بنایی بخش کشاورزی اقدام لازم صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/62006/ط/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول