اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان زنجان:

11.11 درصد از استان زنجان منطقه حفاظت شده است/ کمبود محیط بان در استان زنجان

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان زنجان گفت: 11.11 درصد از استان زنجان منطقه حفاظت شده است.

11.11 درصد از استان زنجان منطقه حفاظت شده است/ کمبود محیط بان در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر مهدویانی عصر امروز در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در زمینه حفاظت از محیط زیست اقدامات بسیار زیادی را انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه همه به حفاظت از محیط زیست ملزم هستند و به این امر به روشنی در قرآن نیز اشاره شده است، خاطر نشان کرد: موضوع فرهنگ در حفاظت از محیط زیست از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر ضعف فرهنگی در زمینه حفاظت از محیط زیست از مهم‏ترین مشکلات است، تصریح کرد: آموزش مهم‎ترین نیاز و ضرورتی است که باید در این زمینه مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه آموزش در زمینه حفاظت از محیط زیست تاثیر بسیار بالایی در این امر دارد، اضافه کرد: با ارائه آموزش‏های لازم آلودگی‏های ایجاد شده در برخی از نقاط به حداقل می‏رسد.

مهدویانی با بیان اینکه پس از 20 سال روغن‏های آستاره و خطرناک موجود در شرکت ایران ترانسفو به مکان‏های مجاز انتقال داده شده است، ادامه داد: پسماندهای خطرناک شرکت‎های نخ تایر و ایران خودرو نیز از استان زنجان خارج شده است.

وی در زمینه آلودگی‏های شرکت ملی سرب و روی ایران در استان زنجان با تاکید بر اینکه این شرکت نخستین شرکتی بود که سیستم پایش لحظه‏ای را نصب کرده است، اذعان داشت: در هر ساعت از شبانه روز وضعیت این شرکت مشاهده می‏شود.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه این اداره کل اقدامات بسیار زیادی را در زمینه شرکت سرب و روی استان زنجان انجام داده است، یادآور شد: برخوردهای قانونی با مدیر عاملان این شرکت صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه تصمیمات گرفته شده در زمینه شرکت سرب و روی استان زنجان باید اجرایی شود، افزود: سلامتی مردم استان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

مهدویانی با بیان اینکه مطرح کردن مشکلات اقتصادی و هزینه‎های بالا در زمینه جابه‏جایی شرکت ملی سرب و روی دلایل منطقی به شمار نمی‏رود، خاطر نشان کرد: بلافاصله پس از تصمیم برای جابه‏جایی این شرکت، مکان‏یابی صورت گرفته و مجوزهای لازم صادر شده است.

وی با تاکید بر اینکه استقرار این شرکت در مکان کنونی بدون مجوز بوده که چالش‏هایی را در استان زنجان ایجاد کرده است، اضافه کرد: مسئولان شرکت سرب و روی استان حرف‏های خود را نقض می‏کنند به گونه‏ای که اگر این شرکت آلودگی نداشت آنها 100 هکتار زمین در منطقه «چپ چپ» به منظور جابه‏جایی شرکت تهیه نمی‏کردند.

انتهای پیام/73006/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول