اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خبر داد

برگزاری همایش سبک زندگی در فرهنگ رضوی در زنجان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: مشکلات و معضلات جامعه بر اثر دوری از قرآن و اهل بیت(ع) رقم می‌خورد.

برگزاری همایش سبک زندگی در فرهنگ رضوی در زنجان

علی سهندی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: همایش منزلت خانواده و سبک زندگی در فرهنگ رضوی امسال نیز همچون سال‌های گذشته در استان زنجان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ترویج و اشاعه فرهنگ رضوی موجب مصونیت جوانان از انحراف و کج‌روی‌های اجتماعی می‌شود، خاطرنشان کرد: باید با توسل به این فرهنگ ارزشمند جامعه را در برابر انحرافات بیمه کرد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با استناد به حدیث ثقلین گفت: براساس همین حدیث پیامبر گرامی اسلامی دو میراث گرانبها برای مسلمانان به ارمغان گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم و اهل بیت(ع) دو میراث گرانبهای پیامبر گرامی اسلام نزد مردم هستند، ادامه داد: لازمه سعادت بشر در دنیا و آخرت تمسک به این امانت الهی است.

سهندی با اشاره به بروز ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در جوامع مختلف تصریح کرد: هر فردی که زندگی خود را با این دو گوهر گرانقدر مطابقت دهد، از هرگونه انحراف به دور است.

وی با بیان اینکه باید سیره و زندگی اهل بیت(ع) سرلوحه زندگی ما مسلمانان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: باید با متوسل شدن به این بزرگواران خود را در مقابل آسیب‌های اجتماعی و انحراف بیمه کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان بر ضرورت مطالعه سیره و روش زندگی اهل بیت(ع) از سوی جوانان تاکید کرد و گفت: مشکلات و معضلات جامعه در اثر دوری از قرآن و اهل بیت(ع) رقم می‌خورد.

وی با بیان اینکه فطرت انسان پاک است، گفت: هر زمان که انسان از این فطرت دور شود، دچار نابودی می‌شود.

سهندی توجه به کلام الهی و باید و نبایدهای آن لازمه سعادت بشری عنوان کرد و گفت: باید خود را به سلاح معرفت مجهز کنیم.

وی با اشاره به برگزاری همایش سراسری فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در کشور اشاره کرد و افزود: در همین راستا نیز همایش منزلت خانواده و سبک زندگی در فرهنگ رضوی در استان زنجان برگزار می‌شود.

آشنایی جوانان و خانواده با فرهنگ رضوی ضروری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تصریح کرد: آشنایی جوانان و خانواده‌ها با سبک زندگی امام رضا(ع) و سالم نگه داشتن جامعه و مقاوم ساختن فرهنگ جامعه در مقابل فرهنگ‌های مبتذل از اهداف این همایش است.

وی زمان برپایی این همایش در استان زنجان را 20 شهریور سال جاری عنوان کرد و گفت: فراخوان مشارکت در این همایش در سراسر کشور توزیع شده است.

سهندی ادامه داد: دبیرخانه جشنواره فرهنگی، هنری امام رضا (ع) استان زنجان ، دومین همایش ملی، علمی، پژوهشی منزلت خانواده و سبک زندگی در فرهنگ رضوی را برگزار می‌کند.

وی افزود: محققان، پژوهشگران و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا تاریخ 10 مرداد ماه سال جاری به آدرس، زنجان میدان استقلال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و یا به آدرس:emamreza.zanjan@gmail.com ارسال نمایند.

انتهای پیام/73003/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول